HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Askås eller Crona POS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • FLEXIBELT. Vår e-handelsplattform innehåller allt det du behöver för att kunna driva framgångsrikoch säker e-handel. PIM, CMS, CRM, returhantering, kampanjfunktioner, GDPR-funktionalitet, admininloggning med 2FA och mycket annat.
  • SKALBART. Det är möjligt att växa i och med vår skalbara plattform. Både gällande funktionalitet och expansion till nya marknader.
  • PRESTANDA/DRIFT. Vi har tekniska lösningar som ger hög prestanda, snabba laddtider och säker drift.
  • Våra befintliga kunder tillsammans med oss ser till att plattformen hela tiden ligger i framkant gällande teknik och möjligheter.
  • Utveckling som görs för enskilda kunder omvandlas när möjligheterna finns till generell funktionalitet som samtliga kunder kan dra nytta av.

Webbaserat

Oavsett vilket system du väljer hos Crona är det alltid webbaserat och du kommer åt det var som helst.

Support 24/7

Support ingår. Dygnet runt, hela veckan. Du kan få support via mail, chatt eller e-mail.

Köp, hyr eller använd egen utrustning

Du kan alltid köpa eller hyra komplett set av hårdvara från oss. Har du redan egen kassautrustning går det fint att använda den också

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Vi har 25 års erfarenhet och bred kompetens om e-handelsbranschen i stort och självklart vårt eget system.
  • Vi erbjuder fria versionsuppdateringar och fri support under kontorstid.
  • Vi har mängder med färdiga och väl fungerade integrationer till externa partners inom en mängd olika områden.
  • Vi är flexibla och lösningsorienterade. Oavsett om det handlar om kunders önskemål gällande funktioner i plattformen eller integrationer till externa system är vi duktiga på att tillgodose våra befintliga och framtida kunders behov.
  • Vi är ett företag i stark medvind. Vi har tillväxt, lönsamhet och vi kommer vara en trygg och stabil partner både på kort och lång sikt.
  • Anpassningsbarhet och integrationsförmåga:

Crona erbjuder skräddarsydda lösningar som enkelt kan anpassas efter varje företags unika behov och krav. Detta innebär att oavsett om det gäller restauranger, kaféer eller andra typer av verksamheter, kan Crona erbjuda en lösning som passar just din affärsmodell.

  • Pålitlighet och support:

Med Crona får du inte bara en leverantör utan även en partner som står vid din sida, vi kan hjälpa er i alla led av verksamheten. Förutom kassasystem har vi även lön, dokument och mallar, e-signering, affärssystem, tid- & rese-system, HR-system, redovisningshjälp, ja vi kan hjälpa er med det mesta.

  • Innovation och framtidssäkerhet:

Vårt engagemang för ständig förbättring och uppdatering av våra produkter och tjänster innebär att du kan vara säker på att din lösning alltid kommer att vara aktuell och konkurrenskraftig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Prestanda. Redan i vårt grundutförande levererar vår plattform laddtider och prestanda i toppklass.
  • Vår största paketering Askås Enterprise innehåller teknik som ger branschledande prestanda gällande produktlistningar, sök och filtreringen.
  • Med Askås som leverantör kan du vara trygg i att ha en partner som har koll på omvärlden och anpassar vårt system utifrån förändringar i branschen och ny lagstiftning. I samband med GDPR 2018 utvecklade en mängd olika funktioner gällande hantering av personuppgifter. Vi har utvecklat stöd för att ge våra kunder möjlighet att jobba enligt den nya momslagstiftningen som infördes 2021.
  • Effektivitet i försäljningsprocessen:

Utmaning: Tidskrävande manuella processer och långa köer som försämrar kundupplevelsen.
Lösning: Automatisering av försäljningsprocessen, vilket minskar tiden för varje transaktion och förbättrar kundflödet.

  • Noggrannhet i transaktionshantering:

Utmaning: Fel i kassaarbete och svårigheter att spåra kontantflöden.
Lösning: Exakta och tillförlitliga transaktionsregistreringar som minskar felmarginalen och förbättrar den finansiella rapporteringen.

  • Insikter och rapportering:

Utmaning: Brist på realtidsdata och analyser för att fatta informerade affärsbeslut.
Lösning: Avancerade rapporteringsverktyg och dashboards som erbjuder värdefulla insikter om försäljningstrender och kundbeteende.

  • Säkerhet och regelverk:

Utmaning: Att upprätthålla höga säkerhetsstandarder och följa komplexa lagkrav.
Lösning: Stränga säkerhetsprotokoll och uppdateringar som säkerställer att systemet följer lokala regler och skyddar mot dataintrång.

  • Kundlojalitet och marknadsföringsstöd:

Utmaning: Att utveckla och upprätthålla kundlojalitet i en konkurrensutsatt marknad.
Lösning: Integrerade lojalitetsprogram och marknadsföringsverktyg som hjälper till att locka nya kunder och behålla befintliga.

  • Flexibilitet och skalbarhet:

Utmaning: Behovet av att anpassa systemet efter företagets tillväxt och förändrade krav.
Lösning: En skalbar och flexibel plattform som enkelt kan anpassas och utökas för att möta företagets utveckling.

  • Användarvänlighet:

Utmaning: Svårigheter med att lära sig och effektivt använda komplexa kassasystem.
Lösning: Ett intuitivt användarinterface som minimerar inlärningskurvan och ökar personalens produktivitet.

  • Integration med andra System:

Utmaning: Att hantera flera separata system för olika affärsbehov.
Lösning: Möjligheten att integrera kassasystemet med andra affärssystem som bokföring, lagerhantering och e-handel för en enhetlig affärsprocess.

Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform

  • Analysverktyg:
    Ingår
  • Anpassade produktrekommendationer:
    Ingår
  • Automatisk marknadsföring:
    Ingår
  • CMS/ publiceringsverktyg:
    Ingår
  • Headless:
    Ingår
  • Integration (CRM, affärssystem):
    Ingår
  • Koppla till externa marknadsplatser:
    Ingår
  • Kundgrupper/ segmentering:
    Ingår
  • Omnikanal funktionalitet:
    Ingår
  • PIM funktionalitet:
    Ingår
  • Plug-ins/ add-ons:
    Ingår
  • Prislistor:
    Ingår
  • SEO verktyg:
    Ingår
  • Stafflade priser:
    Ingår
  • Analysverktyg:
  • Anpassade produktrekommendationer:
  • Automatisk marknadsföring:
  • CMS/ publiceringsverktyg:
  • Headless:
  • Integration (CRM, affärssystem):
  • Koppla till externa marknadsplatser:
  • Kundgrupper/ segmentering:
  • Omnikanal funktionalitet:
  • PIM funktionalitet:
  • Plug-ins/ add-ons:
  • Prislistor:
  • SEO verktyg:
  • Stafflade priser:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Askås tillmötesgående för kundspecifika krav. Vi har tillsammans med Askås utvecklat flertalet funktioner anpassade för just vår verksamhet, något som många andra leverantörer har tackat nej till, då det inte är deras "core-business". Jag har använt Askås både på mitt nuvarande företag och på tidigare. Just av skälet till att vad du än frågar, så är lösningen till 99% byggbar och anpassningsbar för Askås. Sen är det verkligen värt att nämna att sidan är blixtsnabb, både på desktop och i mobilen.
Tillgängligheten på tjänsten och enkelheten i systemet. För en ny person är det tämligen enkelt att lära sig och det är en klar fördel att allt är webbaserat. Lyckligtvis för vår del har vi tillgång till en minst sagt vass utvecklare och projektledare vi jobbar väldigt tätt med. Ingen utmaning är för liten! På detta sätt går det fort för oss att utveckla, förändra och förbättra saker.

Nackdelar

I mina ögon saknas viss basal funktionalitet i nyhetsbrevsfunktionaliteten. Dock använder sannolikt de flesta ehandlare en extern part för att skicka nyhetsbrev.
Jag kan uppleva supporten något undermålig emellanåt men tillgången till våra dedikerade kontaktpersoner balanserar detta. I övrigt kunde det vara önskvärt att vara lite mer snabbfotade på nya tekniker och funktioner sett till hur omvärld och webb förändras.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Crona har en vilja att utvecklas inom vårt segment, handel med begagnade varor på kommission. Vårt företag har växt organiskt under sju år ständigt nya behov vilket Crona har mött upp på ett bra sätt.

Nackdelar

Crona är ett teknikföretag i utveckling och det märks ibland på ledtider etc.

Askås

Askås

Crona POS

Crona