Deltek Maconomy
vs
24SevenOffice

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Bättre software betyder bättre projekt

  • Maconomy är fullt integrerat utan någon överföring mellan olika moduler: ekonomi och projekt är 100% sammankopplade!
  • Processtöd speciellt utformat för projektorienterade verksamheter – allt från upphandling till budgetering, planering, tid- och utgiftsredovisning, fakturering och rapportering stöds fullt ut.
  • 'Multi-allt' för företag i tillväxt och expansion: Multi Company, Multi Currency, Multi Country.
  • Modernt användargränssnitt! Användare av Maconomy upplever ett webbgränssnitt som är modernt och användarvänligt, med nyckeltal och dashboards där de ska vara.
  • Öppen teknisk plattform – använd RESTFul API:er eller Delteks iPaaS Unionpoint som utgångspunkt för integrationer med 3:e parts programvara.

Varför väljer man ert system?

Helhets Integrering: Allt du behöver i en enda lösning för ett effektivare arbetsflöde.

Anpassningsbar: Flexibla lösningar som kan skräddarsys efter din verksamhets unika behov.

Framtidssäkrad: Kontinuerlig uppdatering och innovation håller systemet i framkant av teknologiska trender.

Varför väljer man er som leverantör?

Framtidssäkra med ett ERP-system byggt för en projektfokuserad bransch

  • Deltek erbjuder endast lösningar för projektorienterade verksamheter. Det betyder att allt vi gör när det gäller produktutveckling för Maconomy alltid görs för den branschen. Detta säkerställer att våra kunders satsning på ett nytt ERP-system också är för framtiden, där du vet att det kommer ny funktionalitet som är exakt anpassad till professional services företag.
  • Deltek gör det mesta av implementeringen av Maconomy hos våra kunder själva. Det betyder att du får världens bästa konsulter när du köper en Maconomy-lösning från Deltek. Delteks konsulter känner Maconomy bättre än någon annan, och kan projektorienterade företag bättre än någon annan.
  • Deltek är ett stort och internationellt företag med över 3.000 anställda och över 30.000 kunder. Ändå har vi en lokal närvaro med kontor i Stockholm (och Oslo, Trondheim och Köpenhamn), vilket säkerställer lokalkännedom och tillgänglighet!

Varför väljer man er som leverantör?

Pålitlighet: Över 20 års erfarenhet av affärs- och redovisningssystem.

Kundsupport: Engagerad kundsupport och rådgivning för att säkerställa att ni använder systemet så effektivt som möjligt, vid varje tillfälle.

Skalbarhet: Funktionalitet och support för att växa och utöka systemets funktionalitet vid behov.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Deltek förvärvade Maconomy år 2010, som då hade sitt huvudkontor i Danmark. Med sin långa nordiska historia och meritlista har Maconomy många kunder och användare över hela Skandinavien och globalt som levererar olika typer av projekt av alla storlekar – varje dag!

Hur positionerar ni er på marknaden?

24SevenOffice utmärker sig på den svenska marknaden med sin breda erfarenhet och djupgående förståelse för företags behov. Förutom att erbjuda ett komplett affärs- och redovisningssystem, fokuserar vi på användarvänlighet och skalbarhet. Detta gör oss till ett utmärkt val för både SMB och stora företag i Sverige.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Deltek Maconomy stärker hanteringen av dina projekt, personal, kunder och ekonomi under hela projektets livscykel.
  • Deltek Maconomy hjälper till att driva din lönsamhet, förbättra din order-to-cash, samt hantera ditt rörelsekapital.
  • Deltek Maconomy säkerställer efterlevnad och hjälper dig fatta bättre beslut så att du kan fokusera på det du är bäst på; leverera fantastiska projekt!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

24SevenOffice hanterar ett brett spektrum av affärsutmaningar, från behovet av förbättrad dataintegrering och automatisering till komplexiteten i projektstyrning och kunduppföljning. Genom att automatisera redovisningsprocessen hjälper vi företag att minska manuellt arbete och öka noggrannhet. Vår CRM-modul förbättrar kundrelationer genom att erbjuda förbättrad hantering av data och fördjupad analys av kundbeteenden. Med våra verktyg för projektstyrning kan våra kunder följa projektets framsteg i realtid, optimera resursanvändning och förbättra leveranstiderna.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Projektmodulen All information om vårt företag i ett system Rapporter
Intercompany functionality, and good oportunities for integrations
Har brukt 24SevenOffice siden høsten 2015. Det vi likser best med 24SevenOffice: * Regnskapssystemet er enkelt å lære å ta i bruk * Kan brukes for alle kunder fra de miste til middelsstore bedrifter * Svært god support * Systemet passer godt for entreprenører og advokater som er vår hovedkundegruppe * Det kan skrives ut rapporter på prosjekt ved å inngå avtale med selskapets selskap for rapportering * Enkel import fra andre system spesielt for advokater
24SevenOffice är ett väl genomtänkt affärssystem. Snabbt enkelt och lättförståeligt. Har kapacitet att anpassas efter mer komplexa redovisningsbehov. Allt i ett!

Omdömen

Nackdelar

Att uppdateringar till Maocnomy kommer inte automatiskt. Vi får använda samma version av Maconomy tills vi uppgraderar.
We have experienced great variety in the quality of the support service. Also analyser reports in Web client has been released with missing functionality and bugs
Implementering av nye kunder, selv om det går svært greit ved bruk av import ved bruk av Excel.
Kommer inte på något på rak arm.

Tyvärr, ingen data än.

Deltek Maconomy

Deltek

Läs mer om Deltek Maconomy

24SevenOffice

24SevenOffice

Läs mer om 24SevenOffice

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site