Dynamics 365 Business Central
vs
24SevenOffice

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Premium a...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
  • Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
  • Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.

Varför väljer man ert system?

Helhets Integrering: Allt du behöver i en enda lösning för ett effektivare arbetsflöde.

Anpassningsbar: Flexibla lösningar som kan skräddarsys efter din verksamhets unika behov.

Framtidssäkrad: Kontinuerlig uppdatering och innovation håller systemet i framkant av teknologiska trender.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
  • Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
  • Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.

Varför väljer man er som leverantör?

Pålitlighet: Över 20 års erfarenhet av affärs- och redovisningssystem.

Kundsupport: Engagerad kundsupport och rådgivning för att säkerställa att ni använder systemet så effektivt som möjligt, vid varje tillfälle.

Skalbarhet: Funktionalitet och support för att växa och utöka systemets funktionalitet vid behov.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Navcite är fokuserade på att erbjuda lösningar kring affärssystem och kompletterar moderna system med viktiga tilläggslösningar och tjänster inom områden som integration, business intelligence och mobilitet.
  • Vi har kontor i hela Sverige och Finland för att kunna arbeta nära våra kunder.
  • Vår filosofi är att förändringsprocesser ska påbörjas snabbt och avslutas med att övergå i den operationella verksamheten sömlöst.

Hur positionerar ni er på marknaden?

24SevenOffice utmärker sig på den svenska marknaden med sin breda erfarenhet och djupgående förståelse för företags behov. Förutom att erbjuda ett komplett affärs- och redovisningssystem, fokuserar vi på användarvänlighet och skalbarhet. Detta gör oss till ett utmärkt val för både SMB och stora företag i Sverige.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
  • Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
  • Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
  • Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
  • Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
  • Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.

För företag så som:

  • Scensor Control Nordic
  • KAMI
  • Sweef
  • IVAB
  • Transtema

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

24SevenOffice hanterar ett brett spektrum av affärsutmaningar, från behovet av förbättrad dataintegrering och automatisering till komplexiteten i projektstyrning och kunduppföljning. Genom att automatisera redovisningsprocessen hjälper vi företag att minska manuellt arbete och öka noggrannhet. Vår CRM-modul förbättrar kundrelationer genom att erbjuda förbättrad hantering av data och fördjupad analys av kundbeteenden. Med våra verktyg för projektstyrning kan våra kunder följa projektets framsteg i realtid, optimera resursanvändning och förbättra leveranstiderna.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.
Har använt 24SevenOffice sedan hösten 2015. Vad vi gillar bäst med 24SevenOffice: * Bokföringssystemet är lätt att lära sig och använda * Kan användas för alla kunder från små till medelstora företag * Mycket bra support * Systemet är väl lämpat för entreprenörer och advokater, som är vår huvudsakliga kundgrupp * Rapporter kan skrivas ut i projektform genom avtal med bolagets rapporteringsorganisation * Enkel import från andra system, speciellt för jurister
24SevenOffice är ett väl genomtänkt affärssystem. Snabbt enkelt och lättförståeligt. Har kapacitet att anpassas efter mer komplexa redovisningsbehov. Allt i ett!

Omdömen

Nackdelar

Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Finns inget negativt.
Implementering av nya kunder, även om det går mycket smidigt med import med hjälp av Excel.
Kommer inte på något på rak arm.

Tyvärr, ingen data än.

Dynamics 365 Business Central

Navcite

Läs mer om Dynamics 365 Business Central

24SevenOffice

24SevenOffice

Läs mer om 24SevenOffice

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site