HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Trinax Tid & Projekt eller Visma Spcs

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 595 kr/mån
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Allt du behöver från start: Ett baspaket som passar både egenföretagaren och den stora koncernen från första dagen.
  • Prisvärt: Välj de tillval som passar dig och betala bara för det du behöver.
  • Standard eller skräddarsytt? Trinax Tid & Projekt kan även anpassas helt efter era rutiner och arbetssätt.
  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Personligt: Vi hjälper dig igång och finns på armlängds avstånd hela vägen, hela tiden.
  • Närproducerat: All utveckling och kundkontakt sker under samma tak.
  • Beprövat: Fler än 20 000 hantverkare sparar tid och pengar varje dag med våra verktyg.
  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Med Trinax Tid & Projekt har du hela kontoret i bakfickan
  • Vi digitaliserar er manuella tid- och projekthantering
  • Med kontroll på rapporteringen får ni rätt betalt för era arbetade timmar och använt material
  • Generera underlag för lön och fakturor med några få klick
  • Följ upp statistik och resultat för era projekt
  • Effektivisera det administrativa arbetet och spara både tid och pengar

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Tidrapportering app

  • Arbetstidsscheman:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flexregistrering:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Löneunderlag:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektredovisning:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår
  • Arbetstidsscheman:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flexregistrering:
    Ingår
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Löneunderlag:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektredovisning:
    Ingår
  • Statistik och rapporter:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

  • Checklista:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Går att lägga till
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Checklista:
    Ingår
  • Digital signering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • Integration lönesystem/ bokföring:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Projektdashboard/ Gantt:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Resursallokering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att med hjälp av Trinax så har vi byggt ett system som gör vår vardag enklare. Vi har lagt till olika moduler och specialanpassade lösningar som vi använder oss utav dagligen. Vi vet också att om vi vill lägga till nya moduler i vårat system så är det möjligt.
Att vi kan använda samma system för alla områden i vår verksamhet. Och dialogen med Trinax.

Nackdelar

Kostnaden för nya moduler och även för vissa ändringar kan bli stor.
Kan inte komma på något speciellt.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Logiskt och enkelt, snabb support.
Förutom att det systemet löser det jag förväntar mig att det ska lösa så uppskattar jag verkligen kundtjänsten!

Nackdelar

Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Kan inte komma på någonting.

Trinax Tid & Projekt

Trinax

Visma Spcs

Visma Spcs