Easoft ERP eller Bygglet
Företagsstorlek
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
- Mikroföretag (1-10):
- Småföretag (11-100):
- Medelstora företag (101-500):
- Storföretag (500+):
Plattform
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
- Molntjänst:Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
- On-premises:Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
- Mobilapp:
Prisinformation
- Gratis testperiod:
- Pris från:-
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
- Gratis testperiod:
- Pris från:fr 795 kr/månad
- Prismodell modul:Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
- Prismodell abonnemang:Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
- Prismodell licens:En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
- Easoft utgår från ert behov och er verksamhet. Ett system måste kunna hantera hela er vardag, inte bara vissa delar. Vi hjälper er med helheten.
- Kraftfullt system som främjar tillväxt. Automatisera flöden för att höja nivån på kvallité utan att det tar längre tid.
- Dynamiskt toppmodernt dokumenteringsverktyg direkt i telefonen. Fyll i egenkontroller, arbetsmiljöplan, eller egna mallar med foton direkt ute på arbetsplatsen. Färdiga dokument att dela direkt med era kontakter utan krångel.
- Du får full koll: Med Bygglet får du full koll på era arbetstimmar, inköp och kostnader.
- Du slipper dubbelarbete: Du kan bland annat synka fakturor, tidsredovisning och utlägg. Du sparar tid, får totalkoll och minskar risken för fel.
- Hantera allt i dina projekt på samma ställe: Med Bygglet har du det smidigaste flödet på marknaden där du får koll på allt från offert till faktura. Dina anställda ser alla uppdaterade instruktioner i sin mobil – där de även rapporterar in sin tid.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
- Vi erbjuder er en gediget uppstart och systembyte för att ni ska känna er trygga med att driva er verksamhet med hjälp av Easoft. Dedikerad personal som tar hand om er och ger er personlig support och som förstår ert behov.
- Vi kommer själva från byggbranschen och förstår därför era behov samt utmaningar mycket väl.
- Fri telefonsupport är en självklarhet för er trygghet.
- Smidigast på marknaden: Med Bygglet hanterar du dina offerter från start till mål. Du skapar dina offerter online och skickar dem direkt till din kund, som kan godkänna dem – och ett nytt projekt skapas automatiskt i Bygglet.
- Engagemang: Vårt kundteam är med dig från det att du startar upp ditt konto och fortsatt under tiden när du är bekväm med systemet. Vår support är 2 minuter bort och är alltid kostnadsfri.
- Inget krångel: I Bygglet gör du enkelt kopplingar till bokföringsprogram som Visma, Fortnox och Björn Lundén, samt exporter till löneprogram eller inläsning av artikelregister från ledande leverantörer.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Säljstöd / CRM - Följ affärsprocessen från förfrågan hela vägen till vunnen affär.
- Offert med kalkylfunktion och er egen design.
- Automatiserade arbetsuppgifter kopplade till specifika uppdrag
- Förenklar kundkommunikationen med automatiserade meddelanden.
- Resurs och projektplanering
- Kraftfull ekonomisk översikt för både små och stora projekt.
Med effektiv projekthantering får du mer tid till dina kunder!
Bygglet är ett verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen.
Bygglet är helt webbaserat vilket innebär att du kommer åt din information var du än befinner dig – via dator, mobiltelefon eller surfplatta. Och tid rapporterar du via en app i din smartphone.
Kort och gott - allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar
Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem
- Analysverktyg för optimering:Ingår
- App:Ingår
- Arbetsorder:Ingår
- Arbetstidsschema:Ingår
- Attestering:Ingår
- Fakturering:Ingår
- Frånvaro & flex registrering:Ingår
- Hanterar flertal kollektivavtal:
- Integration med olika lönesystem:Ingår
- Körjournal:
- Modul i affärssystem:Ingår
- Personaliggare inkl:Ingår
- Projektredovisning & rapportering:Ingår
- Push notifikationer:
- Rapportering:Ingår
- Resor & traktamente:Ingår
- Underlag till lön:Ingår
- Analysverktyg för optimering:Ingår
- App:Ingår
- Arbetsorder:Ingår
- Arbetstidsschema:Ingår
- Attestering:Ingår
- Fakturering:Ingår
- Frånvaro & flex registrering:Ingår
- Hanterar flertal kollektivavtal:
- Integration med olika lönesystem:Ingår
- Körjournal:
- Modul i affärssystem:
- Personaliggare inkl:Ingår
- Projektredovisning & rapportering:Ingår
- Push notifikationer:Ingår
- Rapportering:Ingår
- Resor & traktamente:Går att lägga till
- Underlag till lön:Ingår
Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg
- Checklista för orderflöde:Ingår
- Digital signering:Ingår
- Dokumenthantering:Ingår
- Egenkontroller:Ingår
- Fakturaunderlag:Ingår
- Integration lönesystem/ bokföring:Ingår
- KMA-stöd:Ingår
- Kundtillgång för projektstatus:Ingår
- Leverantörsfaktura:Ingår
- Materialrapporter:Ingår
- Offertverktyg:Ingår
- Personalliggare:Ingår
- Projektdashboard/ Gantt:Ingår
- Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:Ingår
- Resursallokering:Ingår
- Schemaläggning:Ingår
- Tidrapportering:Ingår
- Checklista för orderflöde:Ingår
- Digital signering:Ingår
- Dokumenthantering:Ingår
- Egenkontroller:Ingår
- Fakturaunderlag:Ingår
- Integration lönesystem/ bokföring:Ingår
- KMA-stöd:Ingår
- Kundtillgång för projektstatus:Ingår
- Leverantörsfaktura:Ingår
- Materialrapporter:Ingår
- Offertverktyg:Ingår
- Personalliggare:Ingår
- Projektdashboard/ Gantt:Ingår
- Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:Ingår
- Resursallokering:Ingår
- Schemaläggning:Ingår
- Tidrapportering:Ingår
Omdömen
Samlat omdömesbetyg
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Fördelar
Användarvänligt system och ett bra verktyg för säljare
Löne- och budgetfunktioner
Leveranskalendern är riktigt bra!
Dokumenthanteringen: smidigt att komma åt och fylla i egenkontroller och hitta underlag som behövs för att utföra jobben.
Snabb support om det uppstår någon fråga eller problem.
Nackdelar
Sökfunktionen skulle kunna förbättras
Rapporteringsverktyg kan fortfarande utvecklas
Fått en del klagomål från montörer i mobilverisionen att zoom-funktionen i PDF:er är dålig.
Vore bra med några lathundar i systemet för utbildande syfte hur man använder vissa funktioner.
Samlat omdömesbetyg
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Fördelar
Användarvänligt, komplett och modernt system där man kan sköta allt från offert till faktura och resultatöversikt.
Att de lyssnar och sättet de bemöter problem! Vi hade en del utmaningar i uppstarten, framförallt för oss administratörer, men vi fick mycket bra support som löste de problem vi hade. Rekommenderar Bygglet, både teamet och systemet!
Nackdelar
Kalendern behöver utvecklas. Kunna skapa enklare tidsplan över projekt.
Har ibland upplevt mindre buggar men inget som inte har löst sig när vi hört av oss.