HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Viskan eller Crona POS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Hög prestanda och säkerhet är viktigt.
  • Det ska vara enkelt att göra ändringar själv.
  • Automatisering i administration av produkter och priser.
  • Flexibel och snabb hantering av kampanjer.
  • Öppet API och stora möjligheter till integrationer.
  • Kraftfullt CMS utan begränsningar.
  • Låg Total Cost of Ownership.

Webbaserat

Oavsett vilket system du väljer hos Crona är det alltid webbaserat och du kommer åt det var som helst.

Support 24/7

Support ingår. Dygnet runt, hela veckan. Du kan få support via mail, chatt eller e-mail.

Köp, hyr eller använd egen utrustning

Du kan alltid köpa eller hyra komplett set av hårdvara från oss. Har du redan egen kassautrustning går det fint att använda den också

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Viskan är en stabil partner som varit aktivt inom e-handel i drygt 25 år. Som användare av Viskan E-handelsplattform får du, förutom ett väldigt kraftfullt verktyg, tillgång till kompetens och support som hjälper dig växa.

Man väljer Viskan för att man, bland annat, vill ha stor flexibilitet och kontroll över sina dagliga processer. Administration av order ska gå snabbt och uppdateringar av priser och kampanjer ska vara smidigt. Man vill ha mer tid över till viktigare uppgifter än administration.

Alla Viskans kunder får en personlig Customer Manager som kommer finnas med och hjälpa e-handlare växa både sin affär och sitt användande av plattformen. Vi säkerställer att du får ut maximalt värde av din investering.

  • Anpassningsbarhet och integrationsförmåga:

Crona erbjuder skräddarsydda lösningar som enkelt kan anpassas efter varje företags unika behov och krav. Detta innebär att oavsett om det gäller restauranger, kaféer eller andra typer av verksamheter, kan Crona erbjuda en lösning som passar just din affärsmodell.

  • Pålitlighet och support:

Med Crona får du inte bara en leverantör utan även en partner som står vid din sida, vi kan hjälpa er i alla led av verksamheten. Förutom kassasystem har vi även lön, dokument och mallar, e-signering, affärssystem, tid- & rese-system, HR-system, redovisningshjälp, ja vi kan hjälpa er med det mesta.

  • Innovation och framtidssäkerhet:

Vårt engagemang för ständig förbättring och uppdatering av våra produkter och tjänster innebär att du kan vara säker på att din lösning alltid kommer att vara aktuell och konkurrenskraftig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Den enskilt största fördelen med Viskan E-handelsplattform innebär att du får en lätthanterad och flexibel plattform som är utformad för att driva en optimerad e-handelsaffär. Årtionden av erfarenhet och funktionsutveckling har gjort Viskan till en komplett plattform som är anpassningsbar till både traditionell e-handel och subscriptionförsäljning.

Komplexa systemarkitekturer innebär ofta lika komplext underhåll. Med Viskan som partner kan du lägga underhållet åt sidan och fokusera på att utveckla din affär och kundupplevelse. Med Viskan E-handelsplattform minimerar du nedtid genom högsta möjliga leveranssäkerhet.

Med Viskan E-handelsplattform får du optimerade processer, hög automation i det dagliga arbetet och stor kontroll över hela din verksamhet. Du får möjlighet och kapacitet att genomföra förändringar och anpassningar helt på egen hand i ett användarvänligt gränssnitt för både CMS och backoffice. Dessutom får du tillgång till expertkunskap om SEO, annonsering, webbdesign, UX och UI.

  • Effektivitet i försäljningsprocessen:

Utmaning: Tidskrävande manuella processer och långa köer som försämrar kundupplevelsen.
Lösning: Automatisering av försäljningsprocessen, vilket minskar tiden för varje transaktion och förbättrar kundflödet.

  • Noggrannhet i transaktionshantering:

Utmaning: Fel i kassaarbete och svårigheter att spåra kontantflöden.
Lösning: Exakta och tillförlitliga transaktionsregistreringar som minskar felmarginalen och förbättrar den finansiella rapporteringen.

  • Insikter och rapportering:

Utmaning: Brist på realtidsdata och analyser för att fatta informerade affärsbeslut.
Lösning: Avancerade rapporteringsverktyg och dashboards som erbjuder värdefulla insikter om försäljningstrender och kundbeteende.

  • Säkerhet och regelverk:

Utmaning: Att upprätthålla höga säkerhetsstandarder och följa komplexa lagkrav.
Lösning: Stränga säkerhetsprotokoll och uppdateringar som säkerställer att systemet följer lokala regler och skyddar mot dataintrång.

  • Kundlojalitet och marknadsföringsstöd:

Utmaning: Att utveckla och upprätthålla kundlojalitet i en konkurrensutsatt marknad.
Lösning: Integrerade lojalitetsprogram och marknadsföringsverktyg som hjälper till att locka nya kunder och behålla befintliga.

  • Flexibilitet och skalbarhet:

Utmaning: Behovet av att anpassa systemet efter företagets tillväxt och förändrade krav.
Lösning: En skalbar och flexibel plattform som enkelt kan anpassas och utökas för att möta företagets utveckling.

  • Användarvänlighet:

Utmaning: Svårigheter med att lära sig och effektivt använda komplexa kassasystem.
Lösning: Ett intuitivt användarinterface som minimerar inlärningskurvan och ökar personalens produktivitet.

  • Integration med andra System:

Utmaning: Att hantera flera separata system för olika affärsbehov.
Lösning: Möjligheten att integrera kassasystemet med andra affärssystem som bokföring, lagerhantering och e-handel för en enhetlig affärsprocess.

Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform

  • Analysverktyg:
    Ingår
  • Anpassade produktrekommendationer:
    Ingår
  • Automatisk marknadsföring:
    Ingår
  • CMS/ publiceringsverktyg:
    Ingår
  • Headless:
    Ingår
  • Integration (CRM, affärssystem):
    Ingår
  • Koppla till externa marknadsplatser:
    Ingår
  • Kundgrupper/ segmentering:
    Ingår
  • Omnikanal funktionalitet:
    Ingår
  • PIM funktionalitet:
    Ingår
  • Plug-ins/ add-ons:
    Ingår
  • Prislistor:
    Ingår
  • SEO verktyg:
    Ingår
  • Stafflade priser:
    Ingår
  • Analysverktyg:
  • Anpassade produktrekommendationer:
  • Automatisk marknadsföring:
  • CMS/ publiceringsverktyg:
  • Headless:
  • Integration (CRM, affärssystem):
  • Koppla till externa marknadsplatser:
  • Kundgrupper/ segmentering:
  • Omnikanal funktionalitet:
  • PIM funktionalitet:
  • Plug-ins/ add-ons:
  • Prislistor:
  • SEO verktyg:
  • Stafflade priser:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Plattformens mångfaldhet
Enkelheten och snabbheten

Nackdelar

Plattformen kan utvecklas mer för att möta B2B kunder.
Tilläggskostnader för minsta förändring

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Crona har en vilja att utvecklas inom vårt segment, handel med begagnade varor på kommission. Vårt företag har växt organiskt under sju år ständigt nya behov vilket Crona har mött upp på ett bra sätt.

Nackdelar

Crona är ett teknikföretag i utveckling och det märks ibland på ledtider etc.

Viskan

Viskan

Crona POS

Crona