HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Easoft ERP eller Blikk

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Easoft utgår från ert behov och er verksamhet. Ett system måste kunna hantera hela er vardag, inte bara vissa delar. Vi hjälper er med helheten.

  • Kraftfullt system som främjar tillväxt. Automatisera flöden för att höja nivån på kvallité utan att det tar längre tid.

  • Dynamiskt toppmodernt dokumenteringsverktyg direkt i telefonen. Fyll i egenkontroller, arbetsmiljöplan, eller egna mallar med foton direkt ute på arbetsplatsen. Färdiga dokument att dela direkt med era kontakter utan krångel.
  • Du samlar dina viktigaste funktioner på samma ställe: Blikk gör det möjligt att arbeta i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, analys, faktura- och löneunderlag.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla företagets viktigaste funktioner i Blikk slipper du onödigt dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och ökar lönsamheten.
  • Du får ett flexibelt och användarvänligt system: Blikk har ett modernt och användarvänligt gränssnitt som gör systemet enkelt att använda, både på dator och i mobilappen.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Vi erbjuder er en gediget uppstart och systembyte för att ni ska känna er trygga med att driva er verksamhet med hjälp av Easoft. Dedikerad personal som tar hand om er och ger er personlig support och som förstår ert behov.

  • Vi kommer själva från byggbranschen och förstår därför era behov samt utmaningar mycket väl.

  • Fri telefonsupport är en självklarhet för er trygghet.
  • Du får förstklassig support: Blikk erbjuder gratis support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.
  • Du kan integrera med andra system: Blikk kan enkelt integreras med marknadens ledande ekonomi- och lönesystem. Vi erbjuder även ett öppet API, vilket innebär att du kan skapa egna kopplingar.
  • Du kan få hjälp att komma igång: Vi erbjuder dig uppstartshjälp och rådgivning, så att du kan bygga upp det bästa arbetsflödet för ditt företag och komma igång med systemet så snabbt som möjligt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Säljstöd / CRM - Följ affärsprocessen från förfrågan hela vägen till vunnen affär.
  • Offert med kalkylfunktion och er egen design.
  • Automatiserade arbetsuppgifter kopplade till specifika uppdrag
  • Förenklar kundkommunikationen med automatiserade meddelanden.
  • Resurs och projektplanering
  • Kraftfull ekonomisk översikt för både små och stora projekt.

Några av de vanligaste utmaningarna och behov som våra kunder har är att de:

  • Arbetar i flera olika system och vill samla sina funktioner på ett ställe
  • Har mycket manuella processer och vill bli mer digitala
  • Tappar bort fakturerbara timmar och vill få bättre koll på sin tid
  • Har dålig koll och vill kunna följa upp viktiga nyckeltal på ett enklare sätt

Så här säger några av våra kunder om Blikk:

”Övergången till Blikk gjorde att vi kunde säga upp fyra befintliga system”

”Blikk har minskat vår admin med 3-4 timmar per vecka och sparat oss 80 000 kr”

”Tack vare Blikk kan jag fakturera en timme mer varje dag, en 20% ökning av debiteringsgraden”

”Blikk gör det möjligt att följa ekonomiska nyckeltal som intäkter och kostnader i realtid”

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
  • Modul i affärssystem:
    Ingår
  • Personaliggare inkl:
    Ingår
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår
  • Analysverktyg för optimering:
    Ingår
  • App:
    Ingår
  • Arbetsorder:
    Ingår
  • Arbetstidsschema:
    Ingår
  • Attestering:
    Ingår
  • Fakturering:
    Ingår
  • Frånvaro & flex registrering:
    Ingår
  • Hanterar flertal kollektivavtal:
  • Integration med olika lönesystem:
    Ingår
  • Körjournal:
    Ingår
  • Modul i affärssystem:
    Ingår
  • Personaliggare inkl:
  • Projektredovisning & rapportering:
    Ingår
  • Push notifikationer:
    Ingår
  • Rapportering:
    Ingår
  • Resor & traktamente:
    Ingår
  • Underlag till lön:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • KMA-stöd:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
    Ingår
  • Leverantörsfaktura:
    Ingår
  • Materialrapporter:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
    Ingår
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • Dokumenthantering:
    Ingår
  • Egenkontroller:
    Ingår
  • Fakturaunderlag:
    Ingår
  • KMA-stöd:
    Ingår
  • Kundtillgång för projektstatus:
  • Leverantörsfaktura:
    Ingår
  • Materialrapporter:
    Ingår
  • Offertverktyg:
    Ingår
  • Personalliggare:
  • Resultatanalys/ kostnadsuppföljning:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Användarvänligt system och ett bra verktyg för säljare Löne- och budgetfunktioner Leveranskalendern är riktigt bra!
Dokumenthanteringen: smidigt att komma åt och fylla i egenkontroller och hitta underlag som behövs för att utföra jobben. Snabb support om det uppstår någon fråga eller problem.

Nackdelar

Sökfunktionen skulle kunna förbättras Rapporteringsverktyg kan fortfarande utvecklas
Fått en del klagomål från montörer i mobilverisionen att zoom-funktionen i PDF:er är dålig. Vore bra med några lathundar i systemet för utbildande syfte hur man använder vissa funktioner.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelheten med systemet.
Helheten och den smarta kopplingen mellan projekt, uppgifter fakturering och tidrapporten.

Nackdelar

Olikheterna i nivåerna på licenser.
Inte mycket jag inte gillar :-) Dock finns det saker jag skulle vilja utveckla. Bland annat möjligheten att ha antal semesterdagar inlagt och se hur många man har kvar under verksamhetsåret t.ex.

Easoft ERP

Easoft