Jämför Sveriges bästa CRM för småföretag

Varför ska jag ha ett CRM för småföretag?

Alla företag vinner på att ha ett CRM-system, alltså ett system där ni hanterar och vårdar era kundrelationer, sälj, prospekts och leads. Detta för att få ordning på hela kund- och säljprocesserna, veta var i en kundresa man befinner sig eller vad nästa steg i en eventuell kundbearbetning är. Dessutom går många delar att automatisera. Men för många mindre företag är prislappen något som ofta spelar stor roll. Det måste helt enkelt löna sig att köpa in ett CRM-system – men fundera gärna över vad det kostar er att inte ha ett CRM-system. Det man som företagare bör vinna på är att hanteringen av kunddatan gör att det enklare går att förutse och förstå köpmönstren – som i sin tur leder till bättre affärer, översikt och ökad försäljning. Vinsterna av ett CRM-system är således snabbare och förbättrade köpprocesser och bättre vård av befintliga affärsrelationer. Dessutom ger ett CRM-system er kontroll över bearbetningen av nya kunder. Men vilka funktioner behöver just ert småföretag? BusinessWith har lång och gedigen erfarenhet av att vägleda företag av olika storlek fram till det viktiga beslutet – att välja rätt system. Ta hjälp av vår jämförelsetjänst för att hitta det bästa CRM-systemet för småföretag – men glöm inte: involvera era säljare, för att veta vilka utmaningar de tampas med, och vad de behöver för att göra ett så bra arbete som möjligt. Välkommen till vår populära jämförelsetjänst.

Hur ska jag välja CRM för småföretag?

Att välja ett CRM för ett småföretag skiljer sig från att köpa in ett system för ett stort företag. När du bedriver en mindre verksamhet har du andra behov – och bör inte köpa för stort system än vad du behöver. Däremot är det viktigt att fundera på var ni befinner er i framtiden. Är tanken och målet att ni ska skala upp, bör ni överväga en lösning som ni kan växa med. Nuförtiden finns CRM-system som är utformade exakt för att passa er företagsstorlek eller bransch, och det finns också licensformer som beror på vilka sorts funktioner just ni behöver. För småföretag brukar kostnadsbilden, oavsett system, vara av stor vikt. Ta er lite tid för att noggrant jämföra de olika systemen mot varandra, och läs gärna omdömen direkt här hos BusinessWith. Vi gör det lätt att välja rätt CRM-system. Tack vare vår unika jämförelsetjänst har hundratals företag före dig hittat rätt CRM-system. Vill du ha tips eller har du några frågor? Tveka inte att höra av dig direkt till oss på BusinessWith – eller utforska vår tjänst nu direkt.

Vad kostar ett CRM för småföretag?

Idag finns en mängd olika CRM-system på marknaden för både små och stora företag. Priset kan skilja sig mycket åt och du bör därför noggrant överväga vilka funktioner just ditt företag behöver. Många av systemleverantörerna erbjuder att man får en gratis testperiod, vilket kan kännas skönt innan man väl bestämmer sig. Jämför gärna både omdömen och pris innan ni gör ert val. Här hos oss på BusinessWith ger vi dig möjligheten att jämföra och läsa på om de bästa CRM-systemen för småföretag i Sverige. Priset för ett mindre CRM-system ligger oftast på några hundralappar för en användare per månad – utöver implementeringen förstås. De mer avancerade systemen ligger på åtminstone dryga tusenlappen per användare och månad. Oavsett vilken storlek på företaget du har, bör användarvänlighet vara det som betyder mest för er. Är man ett större företag, brukar vikt läggas ännu mer vid utseende och design. Som tidigare sagt – varför inte testa en period först och utvärdera det system du anser som mest passande för er organisation. BusinessWith hjälper dig att hitta fram till rätta systemet för er verksamhet.

Snabbguide

Lista på 8 olika CRM för småföretag

Öka försäljningen, få bättre överblick och sänk din månadskostnad. Sellfinity är det smarta CRM:et som ger dig mer för mindre. Sellfinity är CRM-systemet som vill befria världen från dåliga lösningar med dyra integrationer och skenande månadskostnader. Med Sellfinity får du leads- och kundhantering, e-postmarknadsföring, supporthantering, gamification, e-signering, integrationer mot affärssystem ...Lär dig mer om Sellfinity

webCRM är ett lättanvänt och flexibelt CRM-system för små till medelstora företag. Enkelt att komma igång och lättanvänt. Personlig support. Rapporter och analyser skapas med bara ett klick. Våra konsulter arbetar nära er som kund för att se till att systemet anpassas efter just era behov. Gratis provperiod.Lär dig mer om webCRM

Lime Go är ett plug 'n play CRM för växande B2B-företag eller säljteam. Perfekt för dig som vill hantera hela säljprocessen mer effektivt. Med ett CRM fyllt med företags- och beslutsfattardata från Dun & Bradstreet, får du både ett säljverktyg och ett CRM i ett system. Förbättra samarbetet med en gemensam plattform och håll koll på dina leads, affärer och merförsäljning. Börja fatta datadrivna bes...Lär dig mer om Lime GO

Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare. Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har s...Lär dig mer om SugarCRM

Marketing Automation- och CRM-system där konsulthjälp och ett eget MarTech-team ingår! Främst för B2B. Sharpspring är CRM-verktyget som kundanpassas för att stärka er Inbound Marketing och ökar er försäljning.Lär dig mer om Sharpspring

CRM lösning för mindre företag. Har bra basfunktioner och dessutom möjlighet för att ringa direkt från systemet.Lär dig mer om Freshsales CRM

En av de största webbaserade CRM verktygen globalt. Erbjuder många moderna funktioner som är lätt att använda och är i framkant inom AI tekniken som integreras med CRM.Lär dig mer om Zoho CRM

Upsales är Sveriges snabbast växande CRM som hjälper B2B företag. Upsales CRM hjälper B2B företag att hitta nya leads, vinna fler affärer och skapa merförsäljning hos befintliga kunder. Upsales är det självklara valet för snabbväxande säljorganisationer som vill ha ett komplett CRM med möjlighet att bygga på med funktioner såsom Marketing Automation och avancerade säljrapporter. Underlätta er pros...Lär dig mer om Upsales

Snabbguide

Beskrivning av CRM funktioner

API integration

Möjligör så att man kan dela data mellan CRM systemet och andra system. Exempelvis kan man länka CRM systemet med andra webbaserade applikationer såsom din webbsida och hämta data därifrån och vice versa.

Skicka nyhetsbrev från CRM

Finns olika nivåer av denna funktion. Huvudsyftet är dock att möjliggöra så att man kan skapa en kampanj och följa resultatet. Genom olika mätvärden och datainsikter kan man utvärdera hur vidare lyckosam kampanjen har varit för din försäljning.

Kontakt/ prospect hantering

Kunddata är lagrat i CRM systemet så du kan se kontaktinformation, demografi, vilka interaktion som har gjorts eller planeras, spåra händelser m.m.

Skapa dokument & avtal

Möjliggör så att man kan skapa dokument eller avtal direkt i systemet. Förenklar därmed hanteringen av avtalen och gör det accessbart för alla som jobbar med verktyget.

E-post kampanjer

Med denna inbyggda funktion eller modultillägg, får du information om kunder/prospekt har mottagit eller öppnat ditt mail. Många av CRM verktygen är integrerade med de populära epost leverantörena såsom Mailchimp, Outlook, och Gmail.

Dashboard - Säljöversikt

Få access till en dynamisk översikt av olika nyckelparametrar och säljtal. Dessutom kan man få en interaktiv dashboard så att du lättare kan skapa dina rapporter för marknadstrender och olika mönster.

Leadgeneration via webben

Underlättar hanteringen av din leads. CRM system med bra lead management funktioner kan erbjuda dig möjligheten att kunna följa din leads under hela processen, från prospektering till kund. Lead management funktioner hjälper dig med info om när och hur du skall fånga samt kontakta dina prospekt.

Kalenderintegration & påminnelse

En integration med användarnas kalender gör så att olika händelser/todos kan lättare följas upp och dessutom skapa en automatiskt påminnelse för dina ärenden. Underlättar så att du kan skapa en bättre service och planering för dina kundrelationer.

Säljprognoser & data

Ser till att du enkelt kan dra ut rapporter med real-time data. En bra rapportgenerator tillåter så man kan lägga till och ändra parametrar och utan problem dra ut rapporter därefter.

Sociala Media integration

Få insikter i hur personer interagerar med dina sociala media konton. Få access till kommentarer, likes och andra likartade sociala media interaktioner. Med denna info kan du lättare skapa bättre marknadsföringskampanjer och digitala strategier.

Ringa direkt från CRM

CRM system med inbyggt ringsystem som gör att du kan agera omgående och enkelt på dina leads, prospekt och kunder.

Pipe Management

Möjlighet att gradera sina prospekt utifrån olika mätvärden samt skapa en pipeflow utifrån säljnycklar eller likartade parametrar.

Digital signering

Möjliggör så att man kan få kunden att signera avtal och dokument via CRM-systemet och även lagra allt på ett samlat ställe kopplat till rätt företag.

Offertkonfigurator/CPQ

Möjliggör så att du kan skapa en offert utifrån olika parametrar och därmed låta kunderna konfigurera sin offert utifrån sina specifikationer. Hjälpsamt för prissättningen för båda parter.

Integrerade säljprocesser

Systemet ska reflektera våra säljprocesser för att minimera risken att viktiga aktiviteter missas

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site