FINQR
vs
Visma Spcs

Företagsstorlek

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 0 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Faktureringsprogram

API integrering
Återkommande fakturering
Bankkoppling
E-fakturering
Fakturaköp
Kreditfaktura
Massfakturering
Offert
Påminnelseverktyg
Rapporter
ROT / RUT verktyg
Valutahantering
API integrering
Återkommande fakturering
Bankkoppling
E-fakturering
Fakturaköp
Kreditfaktura
Massfakturering
Offert
Påminnelseverktyg
Rapporter
ROT / RUT verktyg
Valutahantering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Man väljer oss när man är redo att ta sin fakturering och kravhantering till nästa nivå. Det handlar främst om att man vill få bättre kontroll, spara en mängd med tid och förbättra sin likviditet.

  • Bättre kontroll
  • Betalt snabbare
  • Mindre administration
  • Nöjdare kunder

Varför väljer man ert system?

  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.

Varför väljer man er som leverantör?

Hos oss blir du inte bara en siffra i mängden. Vi jobbar nära våra kunder och hjälper till att ta fram en lösning som integrerar med era system och som fungerar med er verklighet.

  • Teknisk kompetens
  • Anpassar oss efter verkligheten
  • Nära samarbete och support

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi finns här för de som ställer lite större krav på sin fakturering och kravhantering, och som vill ha ett verktyg som de kan växa med.

Vår plattform är byggd med öppenhet i åtanke. Så länge det finns ett API kan vi koppla samman oss med nästan alla typer av system. Vårt API gör det också möjligt att bygga egna lösningar mot oss, något som är uppskattat av lite större bolag samt tekniska partners. Saknas ett API finns möjlighet att integrera via fil.

Vårt systems arkitektur är byggt för skalbarhet. Det finns utrymme för stora flöden i flera länder, och plattformen skalar i takt med att ni växer. Du behöver varken vara orolig för att få en för stor kostym, eller för att växa ur den. Den är skräddarsydd och sitter alltid perfekt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vänder oss i första hand till blivande, nystartade och befintliga småföretag i Sverige mellan 0-50 anställda. Våra produkter lämpar sig till de allra flesta branscher oavsett bolagsform.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Automatiserar hanteringen av kundreskontran
  • Fakturerar via e-post, e-faktura, brev och sms
  • Hjälper till med hela kedjan inom påminnelser- och inkasso
  • Översikt och kontroll på kundreskontran
  • Integrerar med affärssystemet och bokför inbetalningar automatiskt
  • Förbättrar DSO/kredittiden
  • Stärker kund- och betalupplevelsen
  • Sparar administrativ tid

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkelt att lära sig, lätt att göra en eller flera fakturor, delbetalning, friskvårdskvitto, inkasso, uppföljning och mycket bra kundservice.
Otroligt lättarbetat system och snabb support :)
Att träffa människor!
Logiskt och enkelt, snabb support.

Nackdelar

Synken från Fortnox har ibland tagit lång tid, men det har blivit mycket bättre! Annars så önskar jag att sidan kunde komma ihåg en så man inte behövde logga in gång man ska in där.
man måste logga in separat i programmet, hade varit lysande om man kunde komma åt det direkt från affärssystemet.
Administrativa uppgifter
Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.

Visma Spcs

Visma Spcs

Läs mer om Visma Spcs

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI site