HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

FINQR eller Visma Spcs

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Från 0 kr/månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Man väljer oss när man är redo att ta sin fakturering och kravhantering till nästa nivå. Det handlar främst om att man vill få bättre kontroll, spara en mängd med tid och förbättra sin likviditet.

  • Bättre kontroll
  • Betalt snabbare
  • Mindre administration
  • Nöjdare kunder
  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Hos oss blir du inte bara en siffra i mängden. Vi jobbar nära våra kunder och hjälper till att ta fram en lösning som integrerar med era system och som fungerar med er verklighet.

  • Teknisk kompetens
  • Anpassar oss efter verkligheten
  • Nära samarbete och support
  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
  • Automatiserar hanteringen av kundreskontran
  • Fakturerar via e-post, e-faktura, brev och sms
  • Hjälper till med hela kedjan inom påminnelser- och inkasso
  • Översikt och kontroll på kundreskontran
  • Integrerar med affärssystemet och bokför inbetalningar automatiskt
  • Förbättrar DSO/kredittiden
  • Stärker kund- och betalupplevelsen
  • Sparar administrativ tid

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Produktfunktionaliteter i Faktureringsprogram

  • API integrering:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Ingår
  • E-fakturering:
    Ingår
  • Fakturaköp:
    Ingår
  • Kreditfaktura:
    Ingår
  • Massfakturering:
    Ingår
  • Offert:
  • Påminnelseverktyg:
    Ingår
  • Rapporter:
    Ingår
  • ROT / RUT verktyg:
    Ingår
  • Valutahantering:
    Ingår
  • Återkommande fakturering:
    Ingår
  • API integrering:
    Ingår
  • Bankkoppling:
    Går att lägga till
  • E-fakturering:
    Går att lägga till
  • Fakturaköp:
    Går att lägga till
  • Kreditfaktura:
    Ingår
  • Massfakturering:
    Ingår
  • Offert:
    Går att lägga till
  • Påminnelseverktyg:
    Går att lägga till
  • Rapporter:
    Ingår
  • ROT / RUT verktyg:
    Ingår
  • Valutahantering:
    Ingår
  • Återkommande fakturering:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Otroligt lättarbetat system och snabb support :)
Automatiseringen i kundreskontran som åstadkommits sedan vi bytte till Finqr. Våra kunder har blivit duktigare på att betala i tid.

Nackdelar

Synken från Fortnox har ibland tagit lång tid, men det har blivit mycket bättre! Annars så önskar jag att sidan kunde komma ihåg en så man inte behövde logga in gång man ska in där.
man måste logga in separat i programmet, hade varit lysande om man kunde komma åt det direkt från affärssystemet.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Logiskt och enkelt, snabb support.
Förutom att det systemet löser det jag förväntar mig att det ska lösa så uppskattar jag verkligen kundtjänsten!

Nackdelar

Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Kan inte komma på någonting.

Visma Spcs

Visma Spcs