HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Multisoft eller IDX

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:From 5.000:-/SEK per month
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Användarvänligt, enkelt och snabbt
  • Slipp administration och dubbelarbete genom automatisering
  • Samla allt som behövs på en och samma plats. Integrera till både gamla och nya system vid behov

Varför ska man välja IDX NoCode Integrationsplattform?

  • IDX är en molnbaserad lösning som är skalbar, säker och kostnadseffektiv. Du behöver inte installera någon programvara eller hårdvara, utan kan komma åt IDX via en webbläsare.
  • IDX har ett användarvänligt gränssnitt som låter dig skapa och hantera dataflöden med drag-och-släpp-funktioner. Du behöver inte ha några programmeringskunskaper, utan kan fokusera på din affärslogik och dina mål.
  • IDX har ett stort utbud av datakällor och anslutningar som du kan använda för att integrera data från olika system och plattformar. Till exempel kan du ansluta till SAP, Salesforce, Dynamics 365, Hubspot, Amazon S3 och många fler.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Multisoft bildades 1995 och har levererat över 400+ system till bl.a. kunder såsom Volvo, Stockholms Stad och Länsförsäkringar
  • Vi anpassar systemlösningarna efter verksamheten
  • Systemet kan växa i takt med förändring och uppdateringar sker blixtsnabbt

Varför man ska man välja Graz som leverantör?

  • Vi på Graz har lång erfarenhet av att leverera smarta lösningar för finansiella institutioner i Norden. Företaget grundades 1999 i Sverige och har sedan dess utvecklat sin kompetens och sitt erbjudande inom dataintegration och automatisering.
  • Graz har en NoCode integrationsplattform som heter IDX, som gör det möjligt att integrera data och automatisera komplexa dataflöden på ett enkelt och effektivt sätt. IDX är en molnbaserad lösning som är skalbar, säker och kostnadseffektiv. IDX har ett användarvänligt gränssnitt som låter dig skapa och hantera dataflöden med drag-och-släpp-funktioner. IDX har också ett stort utbud av datakällor och anslutningar som du kan använda för att integrera data från olika system och plattformar.
  • Graz har en hög kundnöjdhet och ett gott rykte på marknaden. Företaget har många nöjda kunder som vittnar om Graz kvalitet, service och flexibilitet. Företaget har också fått flera utmärkelser och certifieringar för sin verksamhet, till exempel ISO 9001, SAP partner, SEB integrationspartner, Microsoft Gold Partner och Microsoft Azure partner.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Multisoft hjälper verksamhet att nå nya höjder genom kreativa, anpassningsbara och automatiserade systemlösningar. Undvik ineffektiva processer och onödig administration - få istället tid till det som ger resultat.

IDX NoCode integrationsplattform är en plattform som låter dig skapa och hantera integrationer mellan olika system och plattformar utan att behöva skriva någon kod. En NoCode integrationsplattform kan lösa flera behov och utmaningar för kunder, till exempel:

  • Du kan spara tid och pengar genom att använda färdiga kopplingar och flöden som är anpassade för olika verksamhetsbehov. Du behöver inte anlita utvecklare eller konsulter för att bygga och underhålla dina integrationer.
  • Du kan få en bättre överblick och kontroll över dina integrationer genom att ha dem samlade på ett och samma ställe. Du kan enkelt övervaka, felsöka och förändra dina integrationer utan att behöva hantera flera olika system och leverantörer.
  • Du kan öka din flexibilitet och innovation genom att kunna integrera data och automatisera processer på ett smartare sätt. Du kan utnyttja ett stort ekosystem av datakällor och anslutningar som kan hjälpa dig att skapa värde och konkurrensfördelar.
  • Du kan höja din IT-kompetens och involvera fler personer i dina digitala projekt. Du kan använda ett användarvänligt gränssnitt som låter dig skapa och hantera integrationer med drag-och-släpp-funktioner. Du behöver inte ha några programmeringskunskaper, utan kan fokusera på din affärslogik och dina mål

Produktfunktionaliteter i Low code

  • Analysverktyg:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Applikationsutveckling för mobil:
    Ingår
  • Drag och släpp funktioner:
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Gränssnitt för olika enheter:
    Ingår
  • Inbyggda säkerhetsåtgärder:
    Ingår
  • Visualiserade processer:
    Ingår
  • Analysverktyg:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Applikationsutveckling för mobil:
    Ingår
  • Drag och släpp funktioner:
    Ingår
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Gränssnitt för olika enheter:
    Ingår
  • Inbyggda säkerhetsåtgärder:
    Ingår
  • Visualiserade processer:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Integrationsplattform

  • Analys och rapportering:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Behörighetsval:
    Ingår
  • Expanderbar plattform:
    Ingår
  • Grafisk översikt över plattformen:
    Ingår
  • Informationsfilter:
    Ingår
  • Kontinuerlig informationskontroll:
    Ingår
  • Portal för utveckling:
    Ingår
  • Schemalagda aktiviteter:
    Ingår
  • Varningssystem:
    Ingår
  • Analys och rapportering:
    Ingår
  • API:
    Ingår
  • Behörighetsval:
    Ingår
  • Expanderbar plattform:
    Ingår
  • Grafisk översikt över plattformen:
    Ingår
  • Informationsfilter:
    Ingår
  • Kontinuerlig informationskontroll:
    Ingår
  • Portal för utveckling:
    Ingår
  • Schemalagda aktiviteter:
    Ingår
  • Varningssystem:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Enkel överskådlig plattform, professionalismen hos Multisofts anställda, kvalitet, öppenhet, ärlighet och tydlighet.
Ett företag som det är otroligt lätt att samarbeta med.

Nackdelar

Timpriset känns i högsta laget, men å andra sidan så kompromissas det inte med kvaliteten på arbeten.
att ni inte finns i skåne

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Att enkelt kunna bygga Dashboards med data från olika källor inom företaget. Bra support
Enkelt att skapa rapporter och bra support

Nackdelar

Saknar information

Multisoft

Multisoft