HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Geins eller Crona POS

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:4500 sek / månad
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Oslagbar prestanda och byggt för höga ordertoppar och global e-handel.
  • Användarvänligt system.
  • Låg Total cost of ownership (kostnaden för allt ni behöver till er e-handel)
  • Täcker alla delar från produkthantering till innehåll och vidare till utleverans och returhantering.
  • Flexibla licensmodeller.
  • Inbyggd omnikanals-funktionalitet.
  • Välutvecklat PIM som hanterar även de mest komplexa produkterna.
  • Kraftfull kampanjhanterare.
  • Enkelt att integrera med andra system.

Webbaserat

Oavsett vilket system du väljer hos Crona är det alltid webbaserat och du kommer åt det var som helst.

Support 24/7

Support ingår. Dygnet runt, hela veckan. Du kan få support via mail, chatt eller e-mail.

Köp, hyr eller använd egen utrustning

Du kan alltid köpa eller hyra komplett set av hårdvara från oss. Har du redan egen kassautrustning går det fint att använda den också

Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Trygg och strategisk partner: Vi erbjuder alltifrån strategisk rådgivning till kunskapsdelande från partners i vårt nätverk.
  • Stor vana av att jobba med alltifrån mindre kunder till större enterprise-bolag: Vi vet vad som behöver göras, och i vilken ordning saker bör ske.
  • Vi kommer aldrig låsa in er i ett system: Med Geins är ni fria att jobba med vilka partners ni vill.
  • Support via chat, mail och telefon: Vi är några klick bort och har dessutom jour-bemanning.
  • Anpassningsbarhet och integrationsförmåga:

Crona erbjuder skräddarsydda lösningar som enkelt kan anpassas efter varje företags unika behov och krav. Detta innebär att oavsett om det gäller restauranger, kaféer eller andra typer av verksamheter, kan Crona erbjuda en lösning som passar just din affärsmodell.

  • Pålitlighet och support:

Med Crona får du inte bara en leverantör utan även en partner som står vid din sida, vi kan hjälpa er i alla led av verksamheten. Förutom kassasystem har vi även lön, dokument och mallar, e-signering, affärssystem, tid- & rese-system, HR-system, redovisningshjälp, ja vi kan hjälpa er med det mesta.

  • Innovation och framtidssäkerhet:

Vårt engagemang för ständig förbättring och uppdatering av våra produkter och tjänster innebär att du kan vara säker på att din lösning alltid kommer att vara aktuell och konkurrenskraftig.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Geins är en av få plattformar på marknaden som erbjuder användare möjligheten att kunna ha allting för sin e-handel på ett och samma ställe. Det i kombination med en headless-arkitektur gör att e-handlare och varumärken kan välja hur de vill designa sina kundupplevelser fullt ut utan några som helst begränsningar. Utöver själva produkten erbjuder även Geins tillsammans med sina partners både design & strategiska tjänster för vidareutveckling av e-handelskanalen.

  • Plattformen skalar fullt ut med er försäljning.
  • Möjlighet till att göra varje marknad till er lokala marknad.
  • Ni har full kontroll på var och när ni möter era kunder med era produkter tack vare omni-funktionaliteten.
  • Integrerat med de system ni vill komplettera med.
  • Flera delar i systemet automatiserar delar av utleveransflödet.
  • Enkelt att både hantera produkter i batch och större kampanjer.
  • Kraftfullt PIM som hanterar även de mest komplexa produkterna.
  • Effektivitet i försäljningsprocessen:

Utmaning: Tidskrävande manuella processer och långa köer som försämrar kundupplevelsen.
Lösning: Automatisering av försäljningsprocessen, vilket minskar tiden för varje transaktion och förbättrar kundflödet.

  • Noggrannhet i transaktionshantering:

Utmaning: Fel i kassaarbete och svårigheter att spåra kontantflöden.
Lösning: Exakta och tillförlitliga transaktionsregistreringar som minskar felmarginalen och förbättrar den finansiella rapporteringen.

  • Insikter och rapportering:

Utmaning: Brist på realtidsdata och analyser för att fatta informerade affärsbeslut.
Lösning: Avancerade rapporteringsverktyg och dashboards som erbjuder värdefulla insikter om försäljningstrender och kundbeteende.

  • Säkerhet och regelverk:

Utmaning: Att upprätthålla höga säkerhetsstandarder och följa komplexa lagkrav.
Lösning: Stränga säkerhetsprotokoll och uppdateringar som säkerställer att systemet följer lokala regler och skyddar mot dataintrång.

  • Kundlojalitet och marknadsföringsstöd:

Utmaning: Att utveckla och upprätthålla kundlojalitet i en konkurrensutsatt marknad.
Lösning: Integrerade lojalitetsprogram och marknadsföringsverktyg som hjälper till att locka nya kunder och behålla befintliga.

  • Flexibilitet och skalbarhet:

Utmaning: Behovet av att anpassa systemet efter företagets tillväxt och förändrade krav.
Lösning: En skalbar och flexibel plattform som enkelt kan anpassas och utökas för att möta företagets utveckling.

  • Användarvänlighet:

Utmaning: Svårigheter med att lära sig och effektivt använda komplexa kassasystem.
Lösning: Ett intuitivt användarinterface som minimerar inlärningskurvan och ökar personalens produktivitet.

  • Integration med andra System:

Utmaning: Att hantera flera separata system för olika affärsbehov.
Lösning: Möjligheten att integrera kassasystemet med andra affärssystem som bokföring, lagerhantering och e-handel för en enhetlig affärsprocess.

Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform

  • Analysverktyg:
    Ingår
  • Anpassade produktrekommendationer:
    Ingår
  • Automatisk marknadsföring:
    Ingår
  • CMS/ publiceringsverktyg:
    Ingår
  • Headless:
    Ingår
  • Integration (CRM, affärssystem):
    Ingår
  • Koppla till externa marknadsplatser:
    Ingår
  • Kundgrupper/ segmentering:
    Ingår
  • Omnikanal funktionalitet:
    Ingår
  • PIM funktionalitet:
    Ingår
  • Plug-ins/ add-ons:
    Ingår
  • Prislistor:
    Ingår
  • SEO verktyg:
    Ingår
  • Stafflade priser:
    Ingår
  • Analysverktyg:
  • Anpassade produktrekommendationer:
  • Automatisk marknadsföring:
  • CMS/ publiceringsverktyg:
  • Headless:
  • Integration (CRM, affärssystem):
  • Koppla till externa marknadsplatser:
  • Kundgrupper/ segmentering:
  • Omnikanal funktionalitet:
  • PIM funktionalitet:
  • Plug-ins/ add-ons:
  • Prislistor:
  • SEO verktyg:
  • Stafflade priser:

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Systemet är lättarbetat och flexibelt. Vi har en hel del produkter men är ett litet team och vi kan enkelt administrera många produkter. Vi kan både göra inleveranser, utleveranser och hantera produterna i samma system, behöver ingen separat lagersystem eller webbsystem för att hantera webbsidan, även returer kan man göra i systemet och pengar går tillbaka till kunden utan att behöva logga in i andra system. Det är bra att det är snabbt och effektivt när vi är en liten organisation.
Kapaciteten i PIMet och CMS-delen, helt klart. Det är enkelt att att expandera och man har full koll på prislistorna marknad för marknad.

Nackdelar

Det hade varit skönt om systemet skickade nyhetsbrev men för det behöver man använda en extern tjänst, den är kopplad och automatisk men man behöver logga in i den.
Det tar några sekunder att se uppdateringar på sidan.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Crona har en vilja att utvecklas inom vårt segment, handel med begagnade varor på kommission. Vårt företag har växt organiskt under sju år ständigt nya behov vilket Crona har mött upp på ett bra sätt.

Nackdelar

Crona är ett teknikföretag i utveckling och det märks ibland på ledtider etc.

Geins

Carismar Software

Crona POS

Crona