HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Agda PS eller Visma Spcs

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?
  • Användarvänlig, flexibel och säker lönehantering.
  • Automatiserade arbetsflöden, effektiva processer och smidiga integrationer.
  • Med oss kan företag växa och enkelt addera funktionalitet vid behov för att skräddarsy den bästa lösningen.
  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?
  • Med 40 års erfarenhet, utvecklar vi ständigt våra produkter och tjänster för att skapa en enklare vardag för våra kunder.
  • Vi erbjuder automatiserad och kvalitetssäkrad funktionalitet inom lön, HR, schemaläggning och bemanning.
  • Vi är en bra partner för kunder som vill utveckla sina processer inom lön och gå över till en digital plattform.
  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi tar hand om tekniken så att du kan spara tid och fokusera på din kärnverksamhet. Här finns allt för lön samlat, utan krav på ytterligare licenser. Du får även tillgång till vår aktiva kund-community där du kan dela erfarenhet med andra som arbetar i samma system.

Visma Spcs finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Produktfunktionaliteter i Lönesystem

  • API integrationer:
    Ingår
  • Automatisk beräkning av rörlig ersättning:
  • Banköverföringsfil:
    Ingår
  • Bemanningsplanering:
    Går att lägga till
  • Bokföringsunderlag i flera format:
    Ingår
  • Dashboard:
    Ingår
  • Digital lönespecifikation:
    Ingår
  • Fakturahantering & underlag:
    Ingår
  • Frånvarohantering:
    Ingår
  • Förmånshanteringen (bas):
    Ingår
  • Hantering av flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Hantering av personalhandboken:
    Ingår
  • HR system:
    Ingår
  • Importfil till ERP system:
    Ingår
  • Lönerevision:
    Ingår
  • Lönestatistik:
    Ingår
  • Outsourcing av lön:
    Ingår
  • Rapportgenerator:
    Ingår
  • Rekryteringsfunktion:
    Ingår
  • Reseräkninghantering:
    Ingår
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Semesterberäkning:
    Ingår
  • Självservice:
    Ingår
  • Skatteuträkningar :
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Ingår
  • API integrationer:
  • Automatisk beräkning av rörlig ersättning:
    Ingår
  • Banköverföringsfil:
    Ingår
  • Bemanningsplanering:
    Går att lägga till
  • Bokföringsunderlag i flera format:
    Ingår
  • Dashboard:
  • Digital lönespecifikation:
    Ingår
  • Fakturahantering & underlag:
    Går att lägga till
  • Frånvarohantering:
    Går att lägga till
  • Förmånshanteringen (bas):
    Ingår
  • Hantering av flertal kollektivavtal:
    Ingår
  • Hantering av personalhandboken:
  • HR system:
  • Importfil till ERP system:
    Ingår
  • Lönerevision:
    Ingår
  • Lönestatistik:
  • Outsourcing av lön:
  • Rapportgenerator:
  • Rekryteringsfunktion:
  • Reseräkninghantering:
    Går att lägga till
  • Schemaläggning:
    Ingår
  • Semesterberäkning:
    Ingår
  • Självservice:
  • Skatteuträkningar :
    Ingår
  • Tidrapportering:
    Går att lägga till

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Öppet och flexibelt system som lätt går att integrera med andra system. Hög kunskapsnivå hos support.
Att jag får göra det jag är bäst på, dvs göra lön. Jag behöver inte lägga tid på de tekniska bitarna, organisera uppdateringar eller sitta med felsökningar. Min arbetsdag har blivit så mycket enklare och därmed känns mitt jobb tryggare, säkrare och roligare. Jag behöver inte skriva egna arbetsbeskrivningar och manualer eftersom allt finns (tydligt, enkelt och uppdaterat) i Vismas kunskapsdatabas. Om jag klurar över något frågar jag i communityn och andra användare är otroligt duktiga och generösa med sina svar.

Nackdelar

Manualerna kan ibland vara lite för övergripande och i enstaka fall ej uppdaterade 100%. Men då får man kolla med supporten som kan sin sak.
Kanske att jag inte har en alldeles egen support-person. Jag brukar lösa det genom att ange vem jag vill komma i kontakt med (när jag lägger ett ärende i supporten) så det brukar lösa sig.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Logiskt och enkelt, snabb support.
Förutom att det systemet löser det jag förväntar mig att det ska lösa så uppskattar jag verkligen kundtjänsten!

Nackdelar

Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.
Kan inte komma på någonting.

Agda PS

Agda PS

Visma Spcs

Visma Spcs