HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Logo_ Gray & Color.png

Lime CRM

Lime Technologies

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Lime CRM?

Bygg en bättre kundupplevelse och skapar struktur och tillväxt med Lime CRM. Vi hjälper sälj-, marknads- och kundtjänst-teams att sätta kunden i fokus. Lime CRM är webbaserat, portabelt och lättanvänt, väl anpassat för företag som söker ett system de kan växa med. Vi är experter inom flera områden och har färdiga paketlösningar för branscher så som Fastighet, Energi, VA & Fiber, Konsult, Sälj & Partihandel, Maskin och Bygg.

Vill ni ha en anpassad lösning? Lime CRM är skalbart och går att anpassa efter er organisations behov och processer. Vi hjälper till med användarträning och stöd under resans gång, från förstudie till färdigt system.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+

Mobilapp

Finns det mobilapp?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Utbildning

Hur kan ni utbilda kunden?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
GlobalSEDKNOFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
från 600 kr per månad och användare

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Lime Technologies?

Varför väljer man Lime CRM?

  • Flexibilitet: Lime CRM är anpassningsbart efter ert behov, litet som stort. Lime CRM växer med ert företags behov.
  • Branschlösningar: Vi har flexibla paket anpassade för olika branscher som förenklar er vardag, med de vanligaste tilläggen för varje branschs specifika behov.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar inte bara CRM. Vi säljer, driftsätter, ger support och lär ut CRM. Vi hjälper er under hela resan med ert CRM system och finns här som en långvarig partner att arbeta med.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: - Vi har 100% fokus på CRM, vilket gör att vi är riktigt bra på det vi gör!
  • Enkelhet: Vi gör allt själva, det finns inga mellanhänder eller externa konsulter i vår kedja. Vi hjälper dig med utveckling, införande och support och tar ansvar för allt i kedjan. Det ska vara enkelt att vara kund hos oss.
  • Engagemang: Vi levererar alltid våra CRM-lösningar med en stor dos kärlek och personlighet, hos oss är du aldrig en i mängden!

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi tror att nöjda kunder hjälper verksamheter att dra till sig fler kunder. Därför tror vi också på att stötta företag med smarta och användarvänliga CRM-verktyg, som gör det lätt att attrahera, behålla och fördjupa sina kundrelationer via extraordinära kundupplevelser.

Vi är den ledande CRM plattformen i Norden för medelstora företag. Vi erbjuder ett system man kan växa med och vi hjälper till under hela resans gång då vi gör allt inhouse. Ingen tredjepart eller konsult som mellanhand!

Vilka behov och utmaningar är det som Lime CRM löser för kunden?

Har du behov av CRM och helpdesk? Är arbetsorder och fastighetsregister något du sysslar med? Behöver du enkelt få överblick över viktiga KPIer i er verksamhet? Vi har färdiga paketlösningar för branscher och addons som lyfter ditt CRM till nya höjder. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver, utan onödiga tillägg!

Recensioner & Omdömen om Lime CRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Återkoppling på LimeCRM

KonsultchefMedelstort företagVerifierad personSverigeDecember 2023

Vad gillar du mest?

Enkelt att hålla ordning på kunder och sin egen uppföljning. Ger en bra översyn vilke dokument som är kopplade till kunden, avtal m.m.

Vad gillar du minst?

En del dubbelarbete. Ex. när man skapar en affär på en kund så följer inte all data med.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att komma ihåg att följa upp alla kunder.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Användare sedan många år

COOLitet företagVerifierad personSverigeOktober 2023

Vad gillar du mest?

Enkelt och tydligt gränssnitt där vi samlat både kund och detaljerad projektdata

Vad gillar du minst?

Att webklienten inte är helt synkad, men den blir bättre och bättre

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi kan samla all information om pågående kundprojekt på ett och samma ställe vilket skapar en bra överblick och är lätt att följa upp

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?
CFOLitet företagVerifierad personSverigeSeptember 2023

Vad gillar du mest?

Enkelheten och en stark sökmotor.

Vad gillar du minst?

Kan in te komma på något.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Nu kan vi ha koll på förfallodagar på alla avtal och att viktig information inte försvinner om en anställd slutar.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Vi gillar lime🤘

Kalkyl/sälj Litet företagVerifierad personSverigeAugusti 2023

Vad gillar du mest?

Ordning och reda i tidsflödet

Vad gillar du minst?

Att vi inte nyttjar lime mer till kundevent och utskick

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hålla koll på saker som ska göras i tid. Anbud, samtal och möten

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Lime CRM, allt man behöver

Systemansvarig LimeLitet företagVerifierad personSverigeJuli 2023

Vad gillar du mest?

Enkelheten i att använda systemet. De konsulter jag har kontakt med

Vad gillar du minst?

Vissa konsulter är rena tekniker och inte vana vid kundkontakt och prata "vanligt" språk. Det kan ibland bli rörigt.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Enkelhet att hitta deltagare på olika sätt, sökfunktioner, snabbfiltreringar, enkelt att kalla deltagare på kurser. Typ allt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Lime CRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

Digital signering

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Integrerade säljprocesser

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Går att lägga till

Leadgeneration via webben

Ingår

Offertkonfigurator/CPQ

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Går att lägga till

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Går att lägga till

Spåra leads

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Återförsäljare

Ingår

Helpdesk system

Ansvarsfördelning

Ingår

Automatiserad ärendehantering

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetsstyrning

Ingår

Dashboard med live-tracking

Ingår

Externt HelpDesk

Ingår

Integrationsstöd

Ingår

Internt HelpDesk

Ingår

Kunskapsbank

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Påminnelsefunktion

Ingår

SLA-hantering

Ingår

Statistik & Uppföljning

Ingår

Fältservice

Artikelregister med priser

Ingår

Avtalshantering

Ingår

Checklista

Ingår

Dashboard & lönsamhetsanalys

Ingår

Digital signering

Ingår

Dispatch

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

GDPR-stöd

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundportal - tillgång till projektstatus

Ingår

Logga materialförbrukning

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Kundservicesystem

Hanteringstid

Ingår

Livechat

Ingår

Prioriteringsfunktion

Ingår

Självhjälp

Ingår

Smart arbetsfördelning

Ingår

Standardsvar

Ingår

Statistik och Rapporter

Ingår

Telefon

Ingår

Tickets

Ingår

Ärendestatus

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Lime Technologies

Vi har levererat marknadsledande CRM-system, skapat i Norden, i över 30 år. Med mer än 300 medarbetare och över 70 000 användare är vi en av Nordens största CRM-leverantörer. Du som kund kan vara trygg i vetskapen att vi gör mer än 1 000 införanden per år och har experter inom sex olika vertikaler. Vi har med andra ord sett det mesta, något du som kund kan dra nytta av!