HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Timekeeper

Timekeeper

Timekeeper

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av Timekeeper

Timekeeper är den enkla lösningen för att tidredovisa och hålla ordning på timmar och underlag. Du är hantverkare, konsult eller har annan tjänst där du behöver ha koll på dina timmar och underlag i olika projekt och uppdrag så är timekeeper nåt för dig!

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
69kr/mån/anv

Fakturering

Kan man fakturera tid direkt i systemet?
JANEJ

Del av affärssystem

En egen produkt eller del av ett affärssystem?
JANEJ

E-signatur

Kan man signera direkt i tidrapporteringssystemet?
JANEJ

Arbetsschema

Kan man skapa arbetsschema i systemet?
JANEJ

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.755

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Vi arbetar med VVS-arbeten och badrumsrenoveringar och vi använder främst Timekeeper för projektstyrning vilket fungerar väldigt bra. Vi lägger upp våra kunder och projekt i Fortnox och importerar sedan datan till Timekeeper. På respektive projekt har vi möjlighet att bifoga PDFer i form av ritningar/skisser, foton och offerter. På varje projekt lägger vi även upp checklistor med uppgifter som tilldelas våra anställda. Killarna vet då vad de ska göra, hur lång tid de har på sig och de rapporterar tid för både närvaro och frånvaro. Vi skapar också faktura - och löneunderlag som överförs till Fortnox.

Marknadschef/ProjektledareLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Vi arbetar med VVS-arbeten och badrumsrenoveringar och vi använder främst Timekeeper för projektstyrning vilket fungerar väldigt bra. Vi lägger upp våra kunder och projekt i Fortnox och importerar sedan datan till Timekeeper. På respektive projekt har vi möjlighet att bifoga PDFer i form av ritningar/skisser, foton och offerter. På varje projekt lägger vi även upp checklistor med uppgifter som tilldelas våra anställda. Killarna vet då vad de ska göra, hur lång tid de har på sig och de rapporterar tid för både närvaro och frånvaro. Vi skapar också faktura - och löneunderlag som överförs till Fortnox.

Vad gillar du minst?

Vi skulle vilja ha bättre koll på de anställdas arbetstidsförkortning (ATF) i Timekeeper. Det finns sätt att komma runt detta i systemet men framöver skulle vi önska att det fanns en knapp som man kunde trycka på för att få upp statistik på ATF.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi får bra koll på både projekt, tid och pengar

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

EkonomMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Enkelheten, enkelt både för mig som administratör samt enkelt för användarna att tidredovisa.

Vad gillar du minst?

Saknar inget i systemet idag, det behov vi har täcker Timekeeper.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Redovisning av tider, intäkter samt kostnader mot samtliga våra objekt och verksamheter.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

lättanvänt tidrapporterings sytem

ÄgareMikroföretagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Enkelheten, lätt för gubbarna att rapportera både tid och artiklar, scanning funktionen är super smidig.

Vad gillar du minst?

Fler rapporter, mer statistik direkt i appen.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med montage på plats hos våra kunder har killarna med appen alltid rätt underlag och timrapporteringen mot kunder stämmer alltid.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

DelägareLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Enkelheten för killarna, uppgifterna på varje projekt med tydlig kartbild och översikt i både app och på webben. Planeringskalendern är också en funktion som vi uppskattar.

Vad gillar du minst?

Ser gärna att man kunde koppla en anteckning på en uppgift till flera användare. I övrigt så fungerar Timekeeper toppenbra för oss!

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vår verksamhet ställer höga krav på återrapportering av utförda uppgifter till kund, med Timekeeper kan vi enkelt skriva ut en rapport som en pdf för varje uppgift innehållande protokoll samt position, kommentarer och bilder. Innan gjorde vi detta i ett annat system, men våra anställda är inte ingenjörer, vilket krävdes för den appen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Timekeeper?

Varför väljer man ert system?

  • Tidrapportera mobilt
  • Rapporter och fakturaunderlag
  • Löneunderlag
  • Integrationer
  • Molnbaserad lösning
  • Utlägg, traktamente och mil
  • Arbetstidsschema och helgdagar
  • Automatisk OB och flex
  • Projektkalender och uppgifter

Varför väljer man er som leverantör?

  • Användarvänligt
  • Lätt att komma igång

  • Prisvärt
  • Support på svenska
  • Fungerar för de flesta branscher

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vänder oss till företag i hela Sverige som är ute efter ett effektivt, användarvänligt och prisvärt tidsregistreringssystem, ni är från 3 - 500 anställda.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Lägg tiden på rätt saker och låt Timekeeper skapa faktura- och löneunderlag till program ni redan använder. Hjälper företag att spara administrativ tid genom att få bättre översikt och kontroll över kunder, personal, tidsregistrering och projekthantering.

Timekeeper produktfunktionaliteter

App

Ingår

Arbetsorder

Ingår

Arbetstidsschema

Ingår

Attestering/ E-signatur

Ingår

Fakturering

Ingår

Frånvaro & flex registrering

Ingår

Hanterar flertal kollektivavtal

Ingår

Integration med olika lönesystem

Ingår

prodFunc.common.pushNotifications

Ingår

Projektredovisning & rapportering

Ingår

Rapportering

Ingår

Resor & traktamente

Ingår

Specialiserad för bygg branschen

Ingår

Specialiserad/ nischad

Ingår

Underlag till lön

Ingår

Om Timekeeper

Timekeeper är en produkt utvecklad av Apptech - en teknikbyrå i Hudiksvall och Västerås som bygger mobilvänlig webb, appar & programvaror. Vi har hela produktutvecklingen in-house och finns här när du behöver snabb hjälp! Alltid med support på svenska.

Vanligaste jämförelsealternativen