HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Salesforce - Service Cloud

Salesforce - Service Cloud

Releye

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Salesforce - Service Cloud?

Med Salesforce Service Cloud får ni en modern och användarvänlig plattform där kundvård och service står i centrum. Här hanerar ni inkommande serviceärenden från telefon, e-post, webbchatt och sociala medier på ett och samma ställe. Det finns också möjlighet att automatisera kundprocesser, effektivisera arbetsflöden och samla information. Målet är att skapa personliga, effektiva och proaktiva upplevelser som i slutändan leder till nöjda och glada kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man Salesforce - Service Cloud?

En bild av kunden. Med Salesforce Service Cloud kan ni förenklar vardagen för alla som har kundkontakt. Det gör ni enkelt genom att lagra och visa all information på ett och samma ställe oavsett var i organisationen du befinner dig.  
Användarvänligt. Salesforce är ett av världens mest älskade ärendehanterings- och CRM-system just för att det är enkelt att arbeta i.  
Möt kunderna där de är. I Salesforce kan ni kommunicera med era kunder oavsett om ärendet kommer in via mejl, telefon, chatt, sociala medier, etc.

Varför väljer man er som leverantör?

Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support. 
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar. 
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Det bästa från två världar. Salesforce är en världsledande plattform för kundrelationer och tillsammans med Releye som partner hjälper vi svenska företag att lyckas med sin kundservice och sina CRM-initiativ. 
Från ax till limpa. På Releye arbetar vi med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning.  
Framgång. Vi ger stöd i er digitala utveckling för att få er att växa, effektivisera era processer och få nöjdare kunder.

Vilka behov och utmaningar är det som Salesforce - Service Cloud löser för kunden?

Rätt person på rätt plats. Tilldela och schemalägg inkommande ärenden automatiskt baserat på vad de innehåller. 
Öka insikten. Fånga upp brister i produkt och service och ta del av datadrivna analyser för att arbeta mer proaktivt med kundservice. 
Effektivitet. Med Salesforce kan ni automatisera och digitalisera arbetsuppgifter som tar tid och är tråkiga att göra.

Omdömen om Salesforce - Service Cloud

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

55

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Att man kan se all kundata från flera avdelningar på en plattform utan att behöva växla mellan fönster eller fråga någon annan i organisationen

Samordnar alla ärenden!

ByggsamordnareStort företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Att man kan se all kundata från flera avdelningar på en plattform utan att behöva växla mellan fönster eller fråga någon annan i organisationen

Vad gillar du minst?

Kan ibland upplevas som mycket data innan man har lärt sig hitta men van vänjer sig fort iom ett användarvänligt gränssnitt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Snabbare hantering av ärenden och tillgänglighet av kunddata vilket skapar nöjdare kunder och snabbare hantering.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Salesforce - Service Cloud förekommer inom följande kategorier

Salesforce - Service Cloud produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Releye

Vi är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom kundservice, fältservice, merförsäljning och marknad.

Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt.