HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Companyexpense

Companyexpense

Companyexpense

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av Companyexpense

Expense Management i en app – utlägg, företagskort, traktamente och körjournal! Companyexpense förenklar hanteringen av utlägg och reseräkningar. En automatiserad och digital tjänst, integrerad med företagskort, elektronisk körjournal och alla bokförings- och lönesystem.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Pris från

Listpris från leverantör:
99kr/anv/mån för 1-50 anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

Kreditkort

Kan man göra kreditkortintegration för att minska administration?
JANEJ

Mobilfoto

Ta mobilfoto på kvitton för snabbregistrering?
JANEJ

Attest

Finns det ett attesteringsflöde?
JANEJ

Milersättning

Kan man kalkylera fram milersättning?
JANEJ

Testa systemguiden

Låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanliga jämförelser

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.45

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Ett användarvänligt verktyg som uppskattas av vår personal

AdministrationLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Ett användarvänligt verktyg som uppskattas av vår personal

Vad gillar du minst?

Finns delar i systemet som bör förbättras men är i överlag nöjd

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Ett systemstöd för utläggsregistrering och godkännande.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Mycket bra verktyg

LönepartnerStort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Vi tycker att det är ett smart och smidigt verktyg som verkligen underlättar för oss som administrerar och användarna.

Vad gillar du minst?

Att användarnamnet måste vara kopplat till mejladressen. Vi har ett behov att inte alltid styra inloggningen till en mejladress så det är ett minus för oss.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

LöneadministratörStort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Att det är så enkelt och pedagogiskt att använda.

Vad gillar du minst?

Att jag som administratör inte kan se vilka kommentarer jag gjort när jag skickat tillbaka utläggsrapporter.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ÅiÅ

EkonomLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Jag gillar mest att man kan få filer som läses in i både bokföring och löneprogram. Men även att man kan fotografera kvitton eller maila dem och sedan tolkas de av Companyexpens.

Vad gillar du minst?

Att jag som administratör inte kan få en fil med alla utläggen som gjort när jag skapar en SIE eller XLM fil. Likaså att inte alla transaktionerna kommer på en verifikation. Jag hade velat ha det mer samlat.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vet ej.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

ControllerMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Appen minskar administration för både den anställde och för ekonomiavdelningen. Integrationen mellan bank och Company Expense för företagskort är ett stort plus.

Vad gillar du minst?

Skulle kunna öka användarvänligheten i antal "klick" i appen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Companyexpense?

Varför väljer man ert system?

Vi gör jobbet åt er med en digital tjänst som minskar tidskrävande och administrativt arbete för alla på företaget. Hjälper medarbetarna att göra rätt, förenklar attestering, håller koll på regler och bokför automatiskt.

  • Enkelt – Underlättar för era medarbetare och gör tråkiga processer enklare och mer effektiva.
  • Effektivt – Lägg mer tid på kärnverksamheten och mindre tid på manuell hantering av utlägg och reseräkningar.
  • Pålitligt – Hjälper medarbetarna att göra rätt från början. Dessutom får ni bättre kontroll och spårbarhet vilket minskar risken för felaktigheter och fusk.
  • Framtidssäkrat – Anpassningsbar lösning som är oberoende av vilka företagskort, körjournaler eller bokförings- och lönesystem ni har.

Varför väljer man er som leverantör?

Companyexpense är den ledande tjänsten för Expense Management som med innovativ teknologi och ett utbrett ekosystem av integrationspartners automatiserar hela Expense Management-processen för alla företag – oavsett storlek.

Med Companyexpense får du en framtidssäkrad och anpassningsbar lösning som är oberoende av vilka företagskort, körjournaler eller bokförings- och lönesystem ni har.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi utmanar framtiden för Expense Management!
Med innovativ teknologi bygger vi vår plattform och vårt ekosystem för att uppnå visionen om Zero touch Expense Management. Ett helt automatiserat och sömlöst flöde för utlägg och reseräkningar med bibehållen kontroll – för att ni ska kunna lägga er tid på något mer värdefullt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Companyexpense förenklar och automatiserar Expense Management för alla på företaget.

  • Allt i en tjänst - utlägg, traktamente, milersättning och förmåner.
  • Integrerad med företagskort och elektronisk körjournal
  • Hanterar alla kvittotyper – även digitala kvitton så ni slipper fysisk lagring av papperskvitton
  • Anpassad till lokala regelverk
  • Integrerad med alla bokförings- och lönesystem

Alternativ till Companyexpense

Fråga BusinessWith

Companyexpense produktfunktionaliteter

Attestering

Ingår

Fakturering

Ingår

Flera språk

Ingår

Hanterar flera bolag

Ingår

Integration med bokföring

Ingår

Integration med eget lönesystem

Ingår

Integration med olika lönesystem

Ingår

Kalkylera milersättning

Ingår

Konteringshantering

Ingår

Kreditkortintegration

Ingår

Mobilfoto

Ingår

Profilhantering

Ingår

Statistik & uppföljning

Ingår

Utbetalningsfil

Ingår

Valutaomvandlare

Ingår

Om Companyexpense

Companyexpense grundades 2015 med ett tydligt mål – att förenkla vardagen för företag och deras medarbetare genom att digitalisera hanteringen av utlägg och reseräkningar med hjälp av innovativ och marknadsledande teknologi.

Companyexpense ägs av Findity – plattformen bakom ledande utläggstjänster. I partnerskap med de största leverantörerna av ekonomi-, bokförings- och lönesystem har vi digitaliserat Expense Management för över 20 000 företag.

Vanligaste jämförelsealternativen