Systemlogo för TimeLog PSA

TimeLog PSA

TimeLog

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Beskrivning av TimeLog PSA

TimeLog PSA (professional services automation) är 100 % skräddarsytt för konsultföretag samt avdelningar som fungerar som interna konsultbolag. Systemet knyter ihop din projekthantering med tids- och kostnadsredovisning, lönehantering, fakturering och nyckeltalsrapportering. På så sätt minskas tiden du behöver lägga på administration drastiskt – samtidigt som du får den data du behöver för att kunna öka lönsamheten.

TimeLog PSA integrerar med de ledande löne- och ekonomisystemen i Sverige, exempelvis Fortnox, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Visma Lön och HogiaLön Plus. Vi har även ett öppet API som gör det enkelt för dig att utveckla TimeLog-integrationer.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
100-300kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med TimeLog?

Varför väljer man TimeLog PSA?

Ta kontroll över projektekonomin.

Du följer alla viktiga projekt-KPI:er i realtid och kan agera i tid för att vända en negativ utveckling.

Få överblick över medarbetarnas arbetsbelastning.

Du får en rättvisande överblick över medarbetarnas arbetsbelastning, oavsett hur många olika projekt ni bedriver samtidigt.

Automatisera fakturering och lönehantering.

Du skapar faktura- och löneunderlag blixtsnabbt och för enkelt över dem till dina ekonomi- och lönesystem.

Registrera tid på det sätt som passar dig.

Du har tillgång till smidig mobilapp, start- och stoppur i desktop-appen, överblick i tidrapporten online och automatisk tidregistrering via kalendern i Outlook.

Varför väljer man er som leverantör?

  • TimeLog är Skandinaviens ledande leverantör av system för professional services automation (PSA).
  • Att välja rätt system för din verksamhet handlar om mer än smarta funktioner. Med TimeLog får du både ett system i världsklass och en partner du kan lita på i vått och torrt.
  • Mer än 800 företag och 22 000 konsulter förlitar sig på oss.
  • TimeLog har mer än 20 års erfarenhet av att hjälpa konsultföretag bli mer effektiva och lönsamma.
  • Vår svensktalande support är tillgänglig alla vardagar kl 8–16.
  • Du kan komma i gång med TimeLog på en enda dag med hjälp av vårt svensktalande implementationsteam.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

TimeLog är ett system för professional services automation (PSA), 100 % skräddarsytt för konsultföretag och avdelningar som fungerar som interna konsultbolag. Vi har hjälpt våra kunder bli mer effektiva och lönsamma i mer än 20 år.

Kärnan i vårt system är projekthantering och tidrapportering, och du kan sedan välja att utöka med den funktionalitet du behöver. TimeLog har rätt verktyg för dig, oavsett om du driver en startup eller ett bolag med tusentals anställda i många länder.

Vi satsar stora resurser på att ständigt vidareutveckla vårt system – och vi ser till att alltid vara tillgängliga för våra kunder och hjälpa dem optimera sina processer. Hos TimeLog är du mer än en kund i mängden.

Vilka behov och utmaningar är det som TimeLog PSA löser för kunden?

Som projektledare är du van att navigera i komplexa farvatten. Men många projektledare lägger ner mer tid på administration än på projekthantering eftersom information om exempelvis tidsåtgång, kundavtal och projektplaner måste hämtas från många olika källor.

Vi vill hjälpa dig att i stället fokusera på att styra projekten i mål.

TimeLog samlar alla projektuppgifter på ett enda ställe. Det innebär att du bland annat får koll på:

  • Hur många timmar ni har jobbat på ett uppdrag.
  • Om ni ligger i fas eller inte när det gäller budget och deadline.
  • Hur den förväntade omsättningen ser ut.

När projektet är färdigt kan du använda informationen för att analysera och rapportera så att du kontinuerligt blir ännu bättre på att uppskatta tid, pris och resursåtgång inför kommande projekt.

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.885

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Programmet är enkelt, tydligt och flexibelt.

Supernöjd!

LöneadministratörLitet företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Programmet är enkelt, tydligt och flexibelt.

Vad gillar du minst?

Jag saknar en liten funktion, att få med tidrapporter till Fortnox för faktureringen.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Faktureringen är snabb och kvalitetssäkrad.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

TimeLog PSA produktfunktionaliteter

Fakturaunderlag

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundtillgång för projektstatus

Ingår

Projektdashboard/ Gantt

Ingår

Resultatanalys/ kostnadsuppföljning

Ingår

Resursallokering

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om TimeLog

TimeLog hjälper konsultföretag att utveckla verksamheten och optimera interna arbetsrutiner, från avtal till faktura. Förteget grundades i Danmark år 2001 med målet att skapa världens bästa tidrapporteringssystem. Numera har TimeLog runt 100 anställda och ambitionen har vidgats till att bli ledande i Europa inom professional services automation (PSA), vilket inkluderar projekthantering.

TimeLog PSA är i dag marknadsledande i Danmark och växer kraftigt i Sverige. Systemet är anpassat efter svenska förhållanden och det svenska supportteamet är tillgängligt på telefon och mejl alla vardagar kl 8–16. Det finns även ett svenskt implementationsteam som hjälper dig komma i gång.

Vanligaste jämförelser