HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Systemlogo för SmartDok

SmartDok

Visma

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av SmartDok

SmartDok är ett komplett rapporteringssystem för små och stora bygg- & anläggningsföretag. Allt från tidrapportering till maskinunderhåll och KMA-dokumentation får du samlat i en app. Med kunder i hela Norden och över 70.000 aktiva användare är SmartDok nordens mest använda rapporteringssystem.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVNOEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
Saknar information

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.565

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Smartdok har hjälpt oss att bli mer attraktiv på marknaden, vi kan leverera med en helt annan kvalitet nu. Svårt att vara utan

VD

EntreprenörLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Smartdok har hjälpt oss att bli mer attraktiv på marknaden, vi kan leverera med en helt annan kvalitet nu. Svårt att vara utan

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Smart dokumentationsprogram

ArbetsledareMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Lätt att jobba med smidiga funktioner med GPS användning md arbetslistor. Spar massor av dokumentations tid.

Vad gillar du minst?

Uppdatering av kartor

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Får bort allt med papper att göra. Spar massor av dokumentations tid. Får mer tid till att fokusera på andra jobbdelar än dokumentation Snabb och enkla omvandlingar av dokumentation till XL filer.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Visma?

Varför väljer man ert system?

  • Användarvänligt.
  • God översikt med flera attesteringsmöjligheter (både internt och från kund).
  • Ger underlag för både lön och fakturering.
  • Integrationer och export till ekonomi- & lönesystem.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Användarvänlighet.
  • Allt i en app - ett system.
  • Branschanpassat.
  • Komplett KMA-system.
  • Integrationer till ekonomi- & lönesystem.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

SmartDok är förmodligen marknadens mest användarvänliga app. Vi har märkt att en av de största utmaningarna för våra kunder är att förändra och digitalisera sin rapportering. Många oroar sig för hur ett nytt system kommer tas emot av personalen som i alla år har rapporterat på papper. Vårt fokus är därför att skapa den mest användarvänliga och kompletta lösningen för de som ska rapportera. Självklart ska de som jobbar administrativt också få en enklare vardag, men fokuset för oss är att användarna ute på projekten tycker att SmartDok är enkelt och att de använder det.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

SmartDok löser utmaningen för företag som kör med "papper och penna". Det finns gott om digitala tidrapporteringssystem idag. Utmaningen för bygg- & anläggningsbranschen är att det är så mycket annat som måste rapporteras också. Att skriva ner timmar, material och dokumentation på papper eller i olika appar blir i längden väldigt krävande och skapar utrymme för misstag och förlorade intäkter. Det blir tungjobbat för personalen ute på projekten, men även för de som jobbar administrativt på kontoret. Med en enkel och användarvänlig lösning som fångar upp ALLT i en app kan de anställda rapportera alla sina timmar, material, KMA-dokumentation m.m på ett ställe och därmed bli kvitt alla papperslappar och olika system.

SmartDok produktfunktionaliteter

Checklista

Ingår

Digital signering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Fakturaunderlag

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundtillgång för projektstatus

Ingår

Personalliggare

Ingår

Projektdashboard/ Gantt

Ingår

Resursallokering

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Om Visma

Visma SmartDok AB är en del av Visma med huvudkontor i Stockholm. SmartDok är Vismas mest branschanpassade rapporteringslösning för bygg- & anläggningsföretag. Det finns dock flera integrationer till andra ekonomi- och löneprogram än Visma. Produkten utvecklas kontinuerligt efter kundernas önskemål med visionen om att förenkla rapportering och få bättre kontroll på projekt.

Vanligaste jämförelsealternativen