HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Systemlogo för iSpring Learn

iSpring Learn

iSpring

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av iSpring Learn

Ispring learn är ett snabbt och enkelt learning management system som tillåter användaren att köra ett brett utbud av scenarion. Detta inkluderar onboarding, produktträning, säljträning, kanalträning, efterlevnadsträning och certifiering. Plattformen har ett intuitivt gränssnitt som gör det enkelt för både den som lär sig och den som lär ut. Systemet har en stark analys- och rapportmotor som tillåter lärare att hålla koll på de utbildades resultat. Med iSpring så kan man lära sig mer när som helst, var som helst och med vilken enhet man vill. Plattformen har en kostnadsfri app som gör det möjligt för den som utbildas att ta del av kurser när som helst, även offline.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Content verktyg

Har ett författarverktyg
JANEJ

Kurser

Skapa E-learning kurser
JANEJ

Tester & bedömning

JANEJ

Riktade utbildningsinsatser

JANEJ

SCORM kompatibel

JANEJ

Blended learning

JANEJ

Testa systemguiden

Låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanliga jämförelser

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.695

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Vi hade kollat i nästan två år efter det perfekta mjukvaran. Till slut landade vi på Ispring pga bra pris och deras funktionaliteter som vi fann i framkant gentemot de andra alternativen. Detta LMS verktyg är mycket bra för intern utbildningar.

Värt pengarna!

Training & Development KoordinatorMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Vi hade kollat i nästan två år efter det perfekta mjukvaran. Till slut landade vi på Ispring pga bra pris och deras funktionaliteter som vi fann i framkant gentemot de andra alternativen. Detta LMS verktyg är mycket bra för intern utbildningar.

Vad gillar du minst?

jag kan tycka att det är lite väl fyrkantigt när man skall få ut sina rapporter ut systemet. Det är inte så lätt att anpassa.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Möjliggjort att vi kan skapa en intern lärande kultur och därmed öka den kompetens vi vill sträva efter i vår organisation.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett LMS-system som har passat våra behov

InköpareMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Jag gillar att det är användarvänligt för både slutanvändaren och administratören. Det har varit enkelt att ta till sig hur systemet är uppbyggt för att få ut det mest optimala som kund.

Vad gillar du minst?

Funkar sämre på Mac än PC

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Ett LMS-system som är uppskattat och används flitigt

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med iSpring?

Varför väljer man ert system?

  • Obegränsat lagringsutrymme.
  • Skapa interaktivt innehåll direkt i systemet.
  • Hantera användare och grupper enkelt.
  • Smidigt filter för att tilldela kurser.
  • Integration med Zoom.
  • Övervaka teamets produktivitet.
  • Intuitiv användarportal.
  • Systemet kan enkelt anpassas och formas utifrån företagets identitet och grafiska profil.
  • Lösningar med gamification för att uppmärksamma och hjälpa användare och kunna ge feedback.
  • Möjlighet till att översätta portalen till valfritt språk.
  • API-teknologi gör det möjligt att integrera träningsdata som skapas i iSpring Learn till andra system som används inom organisationen.
  • Anpassa hela utseendet och känslan för både administratören och användaren.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Intuitivt användargränssnitt, alla funktioner är tillgängliga på en plats.
  • Automatiserar många rutinmässiga administrativa uppgifter.
  • Stark analysmotor med omfattande rapportering.
  • Möjlighet att lära sig vart som helst med alla typer av enheter.
  • 24/7 kundsupport.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Snabbare utveckling hos anställda.
  • Minskad tid för onboarding.
  • Minskade kostnader för att träna personalen.
  • Minskad personalomsättning.
  • Tillgängligt när- och var som för utspridda anställda.
  • Konsekvent och standardiserad träning.
  • 24/7 kundsupport.

Alternativ till iSpring Learn

Fråga BusinessWith

iSpring Learn produktfunktionaliteter

API & Webhooks

Ingår

Automatiska utskick

Ingår

Blended learning

Ingår

Certifieringar

Ingår

Gamification

Ingår

Har ett författarverktyg

Ingår

Indviduella utvecklingsplaner

Ingår

Kundanpassa utseende

Ingår

Kursadministration

Ingår

Mobil utbildningsplattform

Ingår

Organisation struktur & hierarki

Ingår

Preboarding

Ingår

Riktade utbildningsinsatser

Ingår

SCORM kompatibel

Ingår

Skapa E-learning kurser

Ingår

Skapa Videos

Ingår

SSO & integration

Ingår

Statistik & dashboards

Ingår

Synkront lärande

Ingår

Tester & bedömning

Ingår

Virtuella Klassrum

Ingår

Om iSpring

iSpring Solutions is an international software company focused on providing eLearning software for corporate and educational sectors that are used by more than 66,000 people around the world. The company has customers in 165 countries across 6 continents. 15,570 companies worldwide rely on iSpring when creating eLearning content, and 176 of these are Fortune 500 companies.

iSpring strives for all-around excellence, from world-class technology at the core of products to a user-friendly interface and outstanding customer support. The achievements are widely acknowledged with prestigious industry awards and ratings. Among them, 5 gold awards for technology excellence from Brandon Hall.

Customers appreciate iSpring not only for excellent software, but also for its perfect technical support. The tech support team resolves 83% of customer cases in less than 2 hours.

To help eLearning professionals develop in their sector, every week iSpring holds free live webinars with training industry experts. In two years' time, iSpring’s hosted 100+ webinars that were attended by over 8,700 people.

In its hometown, the company builds a strong digital learning ecosystem, from a children’s IT school to higher education programs for software engineers and IT professionals.

Vanligaste jämförelsealternativen