HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Systemlogo för Centuri

Centuri

Centuri

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av Centuri

Centuri fungerar som nav för information som skapas, hanteras och flödar i verksamheten. Den hjälper dig att hitta och hantera information snabbare, med mindre arbetsinsats och med högre kvalitet. Plattformen är flexibel och anpassas enkelt för att stödja era arbetssätt. Byggd på senaste teknik inom användargränssnitt, mobilitet, integrationer och sökfunktioner så klarar den av att stödja komplexa organisationer och höga regulatoriska krav med alltifrån riskanalyser till styrande information och alla former av egenkontroller och olika ärendetyper. Trots att systemet både är avancerat och omfattande, är det enkelt och intuitivt att lära sig och att använda. 

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENNODAFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
Saknar information

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

Testa systemguiden

Låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.385

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Användarvänligheten

Kan verkligen rekommendera

ChefLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten

Vad gillar du minst?

Kan inte komma på någonting just nu

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi har betydligt bättre koll på läget tack vare systemet. Mycket mindre missas.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Centuri?

Varför väljer man ert system?

  • Enkelt konfigurerbara processer/flöden och formulär
  • Fullt stöd för dokument, ärenden, avtal och enskilda uppgifter
  • Intuitivt gränssnitt med personlig överblick över allt som berör den enskilde medarbetaren
  • Kraftfull sökmotor med fulltext-indexering och relevansbaserade resultat
  • Fullt webbaserat och mobilt utan några appar eller nedladdade programvaror

Varför väljer man er som leverantör?

  • Gedigen erfarenhet av IT-stöd för ledningssystem
  • Djup kunskap om olika branschers regulatoriska och organisatorisk förutsättningar
  • Helhetsleverantör som utvecklar produkten, har egna konsulter för implementering och hanterar support internt
  • Utveckling i nära samarbete med våra kunder

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi är specialister på komplex informationsstyrning och ledningssystem.

Vi konkurrerar med öppna plattformar (t ex Sharepoint) där kostnaderna för anpassning och förvaltning ofta blir höga och med funktionsbaserade line-of-business applikationer där utmaningen ofta blir dubbelarbete och otydlighet kring vilken information som finns var.

I denna marknad erbjuder vi en konfigurerbar plattform som säkerställer att medarbetarna har rätt information vid rätt tillfälle. Vi gör det med en plattform

- baserad på en kraftfull processmotor och ett avancerat behörighetssystem som säkerställer kvalitet och enkelhet för användaren

- som är enkelt anpassningsbar till olika arbetsprocesser och behov, vilket ger låga förvaltningskostnader och möjlighet till snabba förändringar

- som enkelt kan integreras med andra system och hämta och lämna information för att minska dubbelarbete och osäkerhet kring var man hittar korrekt information.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Svenska tjänstemän lägger närmare 45% av sin tid på administration och i takt med den ökande informationsmängden och ett ökande antal system så ökar också utmaningen med att få överblick över verksamheten. Centuri hjälper verksamheter att skapa, underhålla och hitta ostrukturerad information snabbare och enklare samtidigt som vi säkerställer att viktig information granskas och uppdateras så att kvaliteten i verksamheten upprätthålls.

Plattformen ger medarbetarna möjlighet att få överblick över all information, oavsett om det är dokument, ärenden, avtal, kompetenser, risker eller processer - filtrerat baserat på vad som är relevant för den enskilde individen.

Centuri håller reda på allt som du som medarbetare behöver göra, oavsett om det gäller att granska dokument, omförhandla avtal, handlägga en avvikelse eller uppdatera dina kompetenser och samlar allt på din personliga "att göra"-sida.

Konfigurerbarheten gör att systemet enkelt kan förändras för att stödja nya och förändrade behov utan externa konsulter eller tekniker.

Centuri produktfunktionaliteter

Analysverktyg

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Behörighetshantering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

Integrerbart

Ingår

Modulärt

Ingår

Processkarta

Ingår

Resurshantering

Ingår

Stöd för ISO standard

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om Centuri

Centuri har lång erfarenhet av IT-stöd för ledningssystem och har gedigen kunskap om de regulatoriska krav som finns i olika branscher och dessa konsekvenser på IT-system. Vår starka ställning från branscher med hårda regulatoriska krav (lab, medtec, vård & omsorg, livsmedel) gör att du kan känna dig trygg i att uppfylla både dagens och framtidens krav. Vår erfarenhet av att jobba med stora, komplexa organisationer har lett till ett system som är anpassningsbart i processer och rättighetsstyrning, intuitivt och lättanvänt samt enkelt kan integreras med dina övriga IT-system.

Vårt fokus ligger på att stödja hanteringen av all ostrukturerad information som finns i verksamheter - från att visualisera processer, göra riskkartläggningar och säkerställa instruktioner till att fånga upp avvikelser genom revisioner, egenkontroller, kundreklamationer och löpande avvikelserapportering och i slutändan säkerställa att förbättringsåtgärder och olika aktiviteter genomförs och följs upp - ett kontinuerligt förbättringsarbete helt enkelt.

Vanligaste jämförelsealternativen