HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer

Brilliant Employee eller Yesbox

Företagsstorlek

  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):
  • Mikroföretag (1-10):
  • Småföretag (11-100):
  • Medelstora företag (101-500):
  • Storföretag (500+):

Plattform

  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:
  • Molntjänst:
    Datan lagrad på webben och hanteras oftast av 3.dje-part
  • On-premises:
    Datan lagras i ägarens lokaler/hårdvara och ägs av köparen
  • Mobilapp:

Prisinformation

  • Gratis testperiod:
  • Pris från:-
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet
  • Gratis testperiod:
  • Pris från:Max 42 kr/månad/medarbetare
  • Prismodell modul:
    Möjligt att lägga till/ ta bort olika systemmoduler efter behov
  • Prismodell abonnemang:
    Säljs i olika abonnemangspaket där man får välja själv
  • Prismodell licens:
    En årlig/månatlig licensavgift för tillgång till systemet

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?
Varför väljer man ert system?

Mät, agera och analysera i Brilliants plattform

Vi erbjuder SaaS-lösningar för både kund- och medarbetarundersökningar och vi hjälper dig hela vägen med att mäta, analysera och agera. Brilliants plattform ger dig AI-baserade rekommendationer som grundar sig i just ditt resultat. Förutom funktionaliteten med rekommendationer ger den även handlingsplaner och uppföljningsverktyg.

Få professionell hjälp på vägen

Vi på Brilliant har över 20 års erfarenhet från medarbetarundersökningar. Vi toppar vår plattform med ett brett utbud av våra Professional Servicestjänster som till exempel analys, ledarutveckling och stöd vid förändring. Det vill säga – Brilliant ger dig hela spektrat tjänster du behöver för att du lättare ska ta smarta beslut och nå dina strategiska mål.

Benchmark från 75 länder

Vi mäter medarbetares upplevelse av sin arbetssituation i över 75 länder och vi kan bryta ner data på en internationell-, nationell- eller branschnivå för att ni ska kunna jämföra er på just det sätt ni behöver.

Som kund vill du:

  • Ta del av lång undersökningserfarenhet kombinerat med kunskap om ledarskap och kommunikation för att skapa rätt action
  • Koppla insikter från mätningen till aktiviteter och mål
  • Kombinera svar via SMS och email för att få hög svarsfrekvens

Som kund tycker du att det är viktigt:

  • med uppföljning och analys samt resultat med jämförbarhet
  • att resultaten visas på olika sätt för olika roller
  • att kunna jämföra mot relevanta referensvärden och få användbara råd
  • att kunna lägga till moduler efterhand med funktioner som medarbetarsamtal, pulsmätningar, onboarding/offboarding, kompetensanalys, drivkraftsanalys eller 360°-feedback
Varför väljer man er som leverantör?
Varför väljer man er som leverantör?

Engagemang, ledarskap och en stark ledning är viktigt för att vara en långsiktigt attraktiv och framgångsrik organisation. Brilliants plattform för medarbetarundersökningar bygger på en välbeprövad metodik och säkrar att hela organisationen agerar på rätt saker, samtidigt som verktyget är enkelt att använda.

Vi är vana att jobba med stora organisationer – både nationella och internationella – och vi mäter medarbetarupplevelser i över 75 länder. Våra undersökningar erbjuds på 24 språk och verktyget finns i dagsläget på 11 språk.

Vi är flexibla i vårt arbetssätt och kan erbjuda ledarskapsutveckling och en rad utbildningar – allt för att tillgodose de behov ni som organisation har.

  • Bygger på vedertagen praxis och teknisk innovation
  • Flexibla med hög servicenivå
  • Medarbetarna på Yesbox har lång erfarenhet från att ställa frågor och att jobba med ledarskap
  • Är både bekräftat snabba och lätta att jobba med
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Brilliant en av marknadens främsta datadrivna plattformar för medarbetarundersökningar. Vår plattform hjälper organisationer världen över att frigöra människors potential och öka deras engagemang.

Vår lösning för medarbetarundersökningar är enkel att använda och säkerställer att hela organisationen agerar på rätt saker, för en långsiktig och framgångsrik affär.

  • Få stöd i både verksamhetsutveckling och arbetsmiljöarbete
  • Utveckla, attrahera och behålla medarbetare genom att bygga en engagerad kultur.
  • Hitta utmaningar i tid
  • Arbete med insikt utveckling samt stöd och råd

Produktfunktionaliteter i Medarbetarundersökning

  • API uppsatt:
  • Automatiska påminnelser:
    Ingår
  • Automatiska rekommendationer:
    Ingår
  • Benchmarking:
    Ingår
  • Chattfunktion:
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Krypterad information:
    Ingår
  • Segmentera data:
    Ingår
  • SMS:
    Ingår
  • Valbar design:
  • Verktyg för statistik & analys:
    Ingår
  • API uppsatt:
    Går att lägga till
  • Automatiska påminnelser:
    Ingår
  • Automatiska rekommendationer:
    Ingår
  • Benchmarking:
    Ingår
  • Chattfunktion:
    Går att lägga till
  • Färdiga mallar:
    Ingår
  • Krypterad information:
    Ingår
  • Segmentera data:
    Ingår
  • SMS:
    Ingår
  • Valbar design:
    Går att lägga till
  • Verktyg för statistik & analys:
    Ingår

Produktfunktionaliteter i Pulsmätningar

  • AI-assistans:
  • API Technical support:
    Ingår
  • Automatiska utskick:
    Ingår
  • Employee Net Promoter Score (eNPS):
    Ingår
  • Feedback:
    Ingår
  • Forskningsbaserade frågor:
    Ingår
  • Förslag till åtgärder:
    Ingår
  • Ge beröm:
  • Heatmap Analys:
  • Kontinuerligt pulsmätning:
    Ingår
  • KPI:s/ NYCKELTAL:
    Ingår
  • NPS benchmarks:
    Ingår
  • Olika språk:
    Ingår
  • Realtids data:
    Ingår
  • Synk av personaldata:
    Ingår
  • AI-assistans:
    Ingår
  • API Technical support:
    Ingår
  • Automatiska utskick:
    Ingår
  • Employee Net Promoter Score (eNPS):
    Ingår
  • Feedback:
    Går att lägga till
  • Forskningsbaserade frågor:
    Ingår
  • Förslag till åtgärder:
    Ingår
  • Ge beröm:
    Ingår
  • Heatmap Analys:
    Ingår
  • Kontinuerligt pulsmätning:
    Ingår
  • KPI:s/ NYCKELTAL:
    Ingår
  • NPS benchmarks:
    Ingår
  • Olika språk:
    Ingår
  • Realtids data:
    Går att lägga till
  • Synk av personaldata:
    Ingår

Omdömen

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

De smarta rekommendationerna som gör att varje team får sina unika rekommendationer på åtgärder efter genomförd mätning. Och att de uppföljande pulsarna bygger på det område som är mest kritiskt att utveckla.
Att allt är ”färdigt”. Forskningsbaserad metod, frågebatterier och att man får rekommenderade områden som chef att jobba med

Nackdelar

Att vi inte kan matcha organisationsstrukturen i vårt HR-system med Brilliants system.
Att vi vill mer men inte mäktar med riktigt på grund av interna projekt.

Samlat omdömesbetyg

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Fördelar

Systemet innehåller många delar och är flexibelt i vilka du väljer att använda Många bra funktioner för mig som chef gällande planering och uppföljning Även mina medarbetare uppskattar processerna och systemet Mycket bra att ha undersökningar, resultat, medarbetarsamtal och verksamhetsmål i ett och samma system Vi planerar även att börja arbeta med utbildningsdelen Som användare får vi fantastisk support med allt från enkla frågor om hantering av systemet till utvecklingsfrågor, upplägg och analyser av enkäter och rapporterings verktyg
Flexibelt, användarvänligt, intuitivt verktyg med trendanalys och benchmarks. Dessutom är Yesbox Talent mycket kundorienterade och alltid flexibla för att anpassa enkät och analys till verksamhetens behov.

Nackdelar

Önskar att jag hade ännu mera tid att arbeta i systemet!
Svårt att hitta något man ogillar men ska man önska något så skulle det vara ett förbättrat verktyg för att sätta aktiviteter och mer överskådlig uppföljning av enskilda aktiviteter.

Brilliant Employee

Brilliant Future

Yesbox

Yesbox