HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Oracle Cloud HCM

Oracle Cloud HCM

Oracle

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.
Systemguiden

Låt algoritmerna avgör om Oracle Cloud HCM matchar din behov och krav

Beskrivning av Oracle Cloud HCM

Optimalt för stora företag. En fullständig HCM molnbaserad lösning utvecklad från grunden för hela medarbetarlivscykeln (”from hire to retire”). Bygger på många år av utförlig, kunddriven forskning och design för att skapa en användarupplevelse för en ny generation av systemstöd, innovation och ny teknik som digitala assistenter, AI, ML, blockchain och IoT. En användarupplevelse oavsett om man använder HR-, ekonomi, budget eller prognos. Lär dig mer om Oracle Cloud HCM.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemang

Talent Management moduler

Se alla Talent Mgmt moduler som erbjuds längre ner på sidan!
JANEJ

Medarbetarsamtal

Funktionalitet för att hantera medarbetarsamtal?
JANEJ

Lönerevision

Finns det verktyg för lönerevision?
JANEJ

HR analytics

Finns det access till HR-analytics verktyg?
JANEJ

Rekrytering

Finns det en rekryteringsmodul?
JANEJ

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.755

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Vi använde oss av Oracle hos min förra arbetsgivare och vi var mycket nöjda med hur uppsättningen av Oracle lösning kunna anpassas efter våra behov. Självservice funktionen är den som var mest uppskattad och det tog bort massor av administration från HR & Lön.

Anpassningsbart system med mycket bra självservice

PersonalansvarigStort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Vi använde oss av Oracle hos min förra arbetsgivare och vi var mycket nöjda med hur uppsättningen av Oracle lösning kunna anpassas efter våra behov. Självservice funktionen är den som var mest uppskattad och det tog bort massor av administration från HR & Lön.

Vad gillar du minst?

Det kunde vara komplicerat emellanåt att få funktionerna att användas i början. Man bör räkna med en uppstartssträcka.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Som jag beskrev tidigare så digitaliserade Oracle vår processer men främst så var självservice funktionen den mest uppskattade funktionen.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Avancerat verktyg

HRITStort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Oracle har enligt mitt tycke ett mycket bra plattform där man som kund kan integrera fritt för att få en heltäckande IT-struktur.

Vad gillar du minst?

Komplexa instruktioner emellanåt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Anledningen till att man valde Oracle, som jag har förstått, är pga att det var den leverantören som kunde skapa de förutsättningar som behövdes för att nå en så bra digital HR-miljö som möjligt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Oracle?

Varför väljer man ert system?

  • En plattform med all funktionalitet för hela medarbetarlivscykeln (”from hire to retire”).
  • Bygger på många år av utförlig, kunddriven forskning och design för att skapa en användarupplevelse för en ny generation av systemstöd.
  • Modernt användargränssnitt och förberett för framtidens tekniker som digitala assistenter, AI, ML, blockchain och IoT.
  • Som kund kan du starta med basfunktionaliteter och utöka efter hand när behoven kommer, man måste inte inhandla allt genast.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Oracle är ett stabilt företag med god lönsamhet som investerar över 60 miljarder SEK årligen i utvecklingen av Cloud vilket har resulterat i över 18 000 olika patent inom innovation.
  • Erkänd av Gartner som ledande inom Cloud HCM, Cloud Core Financial Management och Enterprise Performance Management.
  • Oracle äger sina egna DataCenter vilket ger hög säkerhet och därmed finns inget tredjepartsavtal för datacentret.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • En användarupplevelse oavsett om man använder HR-, ekonomi, budget eller prognos.
  • Mer än 9 500 produktuppdateringar distribuerades förra året och utav dem kommer 80% efter feedback från kunderna.
  • Oracle Cloud HCM-kunder har uppnått ett brett spektrum av fördelar inom operativ effektivitet, HR-processmodernisering och affärsfunktion, enligt Oracle Value Realization Cloud HCM Benchmark Report, 2018.

Oracle Cloud HCM produktfunktionaliteter

Attestering

Ingår

Bonus & incitament

Ingår

CoreHR

Ingår

Digitalisera personalarkiv

Ingår

Elektronisk signatur

Ingår

Exit-enkäter

Ingår

Feedback mgmt

Ingår

Frånvaroregistering

Ingår

Förmånshantering

Ingår

HR 360 grader

Ingår

HR-analytics

Ingår

Integration med tredje part

Ingår

Integrationsplattform

Ingår

Karriärplanering

Ingår

Kompensation Mgmt

Ingår

Kompetensutveckling

Ingår

Learning Mgmt

Ingår

Lönerevision

Ingår

Medarbetarsamtal

Ingår

Onboarding

Ingår

Performance Mgmt

Ingår

Rapporter & KPIer

Ingår

Rekrytering

Ingår

Single Sign On

Ingår

Självbetjäning

Ingår

Talent Mgmt

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Utbildningspaket

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om Oracle

Oracle är ett globalt företag som byggt hela sin HCM från grunden på sin egen SaaS plattform. Stabilt IT-företag med +135 tusen anställda över hela världen.

Vanligaste jämförelsealternativen