Cornerstone OnDemand

Cornerstone OnDemand

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av Cornerstone OnDemand

En enhetlig lösning för att attrahera, utveckla och hantera er största konkurrensfördel; era medarbetare! Cornerstone erbjuder mjukvarustöd från första kontakten med potentiella kandidater och smidig onboarding, till individuell kompetensutveckling, lärande och uppföljning dessutom kopplat till både kompensation och karriärplanering.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

Talent Management moduler

Se alla Talent Mgmt moduler som erbjuds längre ner på sidan!
JANEJ

Medarbetarsamtal

Funktionalitet för att hantera medarbetarsamtal?
JANEJ

Lönerevision

Finns det verktyg för lönerevision?
JANEJ

HR analytics

Finns det access till HR-analytics verktyg?
JANEJ

Rekrytering

Finns det en rekryteringsmodul?
JANEJ

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Laddar...

Varför gör man affärer med Cornerstone OnDemand?

Varför väljer man ert system?

  • Utgår alltid ifrån medarbetaren upplevelse av systemet. Det är slutanvändares som ska bli attraherad och engagerad, detta blir många gånger fönstret för arbetsgivarens varumärke både internt och externt.
  • Med stöd från vår mångåriga globala erfarenhet kan Cornerstone stötta varje organisations lokala utveckling i rätt riktning.
  • Skalbarhet. Kunden kan börja med best-of-breed i liten skala och utveckla lösningen till att omfatta fler moduler och fler medarbetare allteftersom.
  • Garanterat lyckat projekt och implementering. Ni kan vara säkra på att er nya satsning kommer att lyckas och fungera även för er som aldrig gjort något liknande tidigare. Eftersom Cornerstone alltid varit ett system som tagit emot och skickat information till och från andra system, har vi en enorm kunskap och erfarenhet för att detta ska bli ett lyckat projekt för varje kund, oavsett deras situation eller förkundskaper.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kundens behov styr Cornerstone bygger på en mycket flexibel plattform där vi likaväl kan starta med ett LMS, som ett nytt rekryteringsverktyg, som utvecklingssamtal, som hantering av masterdata. Det gör att kunden snabbt kan visa vilken nytta det nya verktyget ger till organisationen.
  • Stora konfigureringsmöjligheter. Det betyder att vi kan erbjuda ett system som nära nog kan jämföras med en kundunik on-premiselösning, till priset av en molntjänst. Det gör att vi blir ett ekonomiskt fördelaktiga alternativ vid en djupare analys av totalkostnaden för en HCM-lösning.
  • Storföretagens tuffa utvecklingskrav blir tillgängliga för alla organisationer. Genom Cornerstones nära samarbete och partnerskap med våra kunder som t ex SKF och McDonalds med flera hundratusen anställda, utvecklas vår lösning hela tiden för att anpassas till modern teknik och användning. All funktionalitet blir därmed tillgänglig för alla våra kunder, stora som små.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  1. Regelefterlevnad. Säkerställa att rätt medarbetare har rätt kvalifikationer/utbildningar/träning/diplom för att få utföra sitt jobb. Om detta inte går att säkerställa och bevisa på ett enkelt sätt löper organisationen stora risker för böter/missade upphandlingar eller affärer/sämre varumärke. Utan ett användarvänligt och effektivt systemstöd blir detta en kostsam manuell process som är svår att övervaka ju fler länder man har verksamhet i.
  2. Kompetensutveckling. Affärsvärdet av kompetensutveckling är att hela organisationen kommer att prestera bättre. Anställda som inte förstår hur deras arbete bidrar till organisationens utveckling känner sig omotiverade och presterar inte heller på topp. Här kan Cornerstone säkerställa att alla arbetar mot samma mål, och att varje individ följer en personligt framtagen utvecklingsplan, som syftar till att både öka kompetensen inom sin nuvarande roll men även för nästa steg i karriären.
  3. Omställning. Företag som inte utvecklar sig själva kommer stagnera och tappa marknadsandelar. I dagens fjärde industrirevolution sker detta allt fortare. Nya jobbroller utvecklas som inte ens fanns i tanken för ett par år sedan. Här gäller det att kontinuerligt stärka och anpassa sig till omvärldens förändring, eftersom dina nuvarande och kommande medarbetare förändrar sina preferenser fortare än många av dagens arbetsgivare.

Cornerstone OnDemand produktfunktionaliteter

Attestering

Ingår

Bonus & incitament

Ingår

CoreHR

Ingår

Digitalisera personalarkiv

Ingår

Elektronisk signatur

Ingår

Exit-enkäter

Ingår

Feedback mgmt

Ingår

Frånvaroregistering

Går att lägga till

Förmånshantering

Går att lägga till

HR 360 grader

Ingår

HR-analytics

Ingår

Integration med tredje part

Ingår

Integrationsplattform

Ingår

Karriärplanering

Ingår

Kompensation Mgmt

Ingår

Kompetensutveckling

Ingår

Learning Mgmt

Ingår

Lönerevision

Ingår

Medarbetarsamtal

Ingår

Onboarding

Ingår

Performance Mgmt

Ingår

Rapporter & KPIer

Ingår

Rekrytering

Ingår

Single Sign On

Ingår

Självbetjäning

Ingår

Talent Mgmt

Ingår

Tidrapportering

Går att lägga till

Utbildningspaket

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om Cornerstone OnDemand

Cornerstones passion har ända sedan starten varit att ge människor ökad kraft via lärande, och en övertygelse om att människorna är en verksamhets största konkurrensfördel. Cornerstone är en global ledare inom human capital management (HCM), med en grundläggande värdering att verksamheter frodas när de hjälper sina medarbetare leva upp till sin potential. I praktiken erbjuder Cornerstone lösningar som hjälper organisationer strategiskt hantera, och hela tiden utveckla, sina talanger under hela medarbetarlivet; från omfattande lösningar för rekrytering, individuellt lärande, utvecklingsdriven performance management till holistisk HR-planering och masterdata. Cornerstones plattform för talanghantering används framgångsrikt av mer än 3 500 kunder i alla storlekar, i 192 länder på 43 språk. Vår största kundgrupp är organisationer från 500 upp till 5000 anställda, många gånger verksamma i flera länder och med behov av att samla och konsolidera sina HR-processer för att kunna få rätt input för strategisk kompetensförsörjning över gränserna.

Cornerstone grundades 1999 i USA och har sedan 2009 varit en betydande aktör på den europeiska marknaden, med stark närvaro i de nordiska länderna. Vi är 30-tal medarbetare i Norden som stödjer och utvecklar ca 60 kunder med över 1 miljon användare, och av flera analytiker är vi rankade som marknadsledande/strategisk ledare inom HCM-området, se gärna Herbert&Nathans rapport eller Fosway Group.

Vanligaste jämförelsealternativen

Laddar...