HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för webCRM - Plus

webCRM - Plus

webCRM

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av webCRM - Plus

webCRM är det flexibla systemet med många möjligheter, men som du samtidigt kommer snabbt igång med. I vår Plus-version, får du såväl en grundstruktur som möjligheten att jobba effektivt med kundrelationerna och där affärsmöjligheter och pipeline resulterar i snygga offert- och avtalsmallar. Följ era affärer mot budget och dra nytta av den data ni har för bättre beslut. Integrera även formulär från hemsidan och kampanjsidor, kalender, kontaktbok, mail och mycket annat!

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
369kr/anv/mån

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.555

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Nöjd med det mesta. Det som jag gillade mest var hur enkelt det är att skapa sina egna rapporter och analyser direkt i systemet

Hjälper oss att bli bättre med vår kunddata

EntreprenörLitet företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Nöjd med det mesta. Det som jag gillade mest var hur enkelt det är att skapa sina egna rapporter och analyser direkt i systemet

Vad gillar du minst?

Ingen att anmärka

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Lyfta oss enormt när det gäller att hantera sälj och kunddata

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

AnvändareLitet företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Användarvänligt CRM som har de funktioner som man behöver i sitt säljarbete som account manager.

Vad gillar du minst?

Finns inget som jag inte gillar med webCRM

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

webCRM användarvänlighet har gjort att man faktiskt använder systemet oftare än vad vi gjorde med föregående CRM-system.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

WebCRM rekommenderas starkt

OmbudsansvarigMedelstort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Deras lyhördhet mot kunden, snabba återkoppling och grundliga service

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hanteringen av kunduppgifter för våra säljare

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Omdöme

SäljansvarigMikroföretagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Enkelheten och närheten till dom som jobbar på webCRM

Vad gillar du minst?

För mig är systemet bra och det är egentligen inget som jag inte gillar.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi får in den information som vi önskar i systemet och det ger oss totalt sett en bra koll på vad vi gör och vad vi har på gång.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

GrundareMikroföretagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Enkelheten och att deras support är bra

Vad gillar du minst?

att man inte på ett enkelt sätt kan se vilka mejl som inte skickas ut eller inte tas med vid massutskick.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med webCRM?

Varför väljer man ert system?

  • Du vill ha ett lagom stort CRM-system som inte väller över av funktioner.
  • Du vill snabbt komma igång, det som normalt tar veckor - tar timmar eller dagar hos oss.
  • Du som kund, sätter värde på den personliga relationen och vill ha mer än bara ett system.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi sätter oss in i kundens behov och försöker alltid hitta bra lösningar som fungerar över tid.
  • Vi är snabba, effektiva och proaktiva.
  • Vi är transparenta och säger till i de fall vi ser risker eller där vi anser att vår kund ska tänka annorlunda.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

webCRM är byggt för små och medelstora bolag som har mellan 1 och 50 användare. Vårt system är i anpassat för traditionell försäljning där den personliga relationen fortfarande är betydelsefull. Vi tror på enkelhet i kombination med kraftfullhet.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Vi säkrar din investering där vi hjälper dig - om du själv vill det.
  • Vi ger dig en grundstruktur att utgå från och bygga vidare kring när det kommer till såväl potentiella som befintliga kunder och på så sätt kan ni bygga minne i organisationen oavsett om medarbetare börjar eller slutar.
  • Arbeta strukturerat och metodiskt kring affärer och intäkter i förhållande till budget och mål.

webCRM - Plus produktfunktionaliteter

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Lead score

Går att lägga till

Leadgeneration via webben

Går att lägga till

Marketing automation

Går att lägga till

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Ringlistor

Går att lägga till

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Ärendehantering

Går att lägga till

Om webCRM

Grundarna av webCRM skapade sitt eget CRM-system, eftersom de helt enkelt ansåg att systemen på marknaden var för komplicerade. Därför kan du nu välja webCRM, ett molnbaserat CRM-system som ger en överblick och gör det enkelt att följa upp på ditt arbete. För webCRM är uppdraget oförändrat – ett bra CRM-system är fortfarande ett okomplicerat vertyg som används av 2 500 företag i 20 länder, där 20 000 användare i det dagliga säljarbetet.

Vanligaste jämförelsealternativen