HemSystemguidenBloggOm ossTopplistor
Systemlogo för SuperOffice CRM

SuperOffice CRM

SuperOffice

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av SuperOffice CRM

SuperOffice CRM är ett flexibelt molnbasert CRM-system som hjälper dig att skapa starka kundrelationer oavsett om du arbetar inom sälj, marknad eller kundservice. Vi hjälper dig att anpassa systemet efter era processer, inte tvärtom. Det är er CRM-strategi som ligger till grunden för hur ni ska lyckas och här hjälper och vägleder vi er.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOENFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
ca 419kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemang

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.485

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Användarvänligheten av systemet gör att det verkligen används av alla som arbetar på sälj & marknad.

Har verkligen levererat vad de lovat!

Sales DirectorStort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten av systemet gör att det verkligen används av alla som arbetar på sälj & marknad.

Vad gillar du minst?

Kan lagga lite emellanåt när man skall logga in

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Ser till att vi är alltid på bollen när det kommer leads och ser till att vi kan ta ut viktiga säljrapporter för att se över vår pipe.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

CRM system som verkligen levererar

Head of AdvisoryMedelstort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Kundanpassning

Vad gillar du minst?

Priset :)

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Marknad och sälj jobbar ihop

  • Användarvänlighet
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Underlättar för försäljningen

FörsäljningschefLitet företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Enkelt gränsnitt och bra mobilapp

Vad gillar du minst?

Ibland lite långsamt, men beror nog mycket på våran fiberlina.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Möjligheten för oss att kartlägga våra kunder och lägga en plan för hur vi för dom framåt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Använder Superoffice som bas - uppföljning

Partner och försäljningsansvarigMikroföretagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Logiskt och enkel i uppbyggnaden, lätt att överblicka och skapa "ordning och reda" med hjälpa av Superoffice. Liten tröskel att komma igång och enkelt att förstå för nya användare.

Vad gillar du minst?

Saknar vissa funktioner kring automation, marketing och gränssnitten mot utskick är på deras "att göra" lista...

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Förenklar vår uppföljning av affärer och aktiviteter, skapar ett bra kollektivt minne för vår organisation. Sparar tid för administrationen kring rapportering.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Omdöme SO CRM system

SäljareMikroföretagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Att alla i bolaget kan hitta information / Aktiviteter på respektive kund utan att behöva fråga kundansvarig om denne är på ex) semester.

Vad gillar du minst?

Relativt dyra Extra kostnader vid konsulttjänster som ej inkluderats vid integrationen / Uppstarten.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kontroll på information som samlas under respektive kontaktkort.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med SuperOffice?

Varför väljer man ert system?

  • Modern teknologi och bredden i vår produktportfölj.
  • Att det är ett standardsystem som det går att göra många anpassningar till.
  • Flexibiliteten att kunna välja funktionalitet - inte ett CRM-system som är "one size fits everyone".
  • Ett verktyg som stödjer hela kundresan från marknad och sälj till kundservice som ger en tydlig 360 gradders vy av kunden.
  • All kunddata samlat på ett ställe, oanade möjilgheter att analysera data för att fatta välgrundande beslut.
  • Enkelt att hantera pipline och få fram säkra prognoser.
  • Marknadens vassaste CRM-sytem som stödjer GDPR-kraven.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Kunskapen och förståelsen för kundens behov och att vi vågar utmana kunden för att hitta den bästa lösningen. Vi har trots allt 30 års CRM-expertis.
  2. För att vi "håller våra kunder" i handen genom hela kundresan. När vi har förstått behovet och hittat en lösning, börjar det viktigaste jobbet att implementera på rätt sätt, i tid och att hjälpa kunden att få ut mesta möjliga nytta ut av systemet.
  3. Vi är ett härligt gäng med glimten i ögat, vi tror starkt på att affärer lyckas man bara med om man fokuserar på att skapa starka relationer till sina kunder. Det är vi bra på. "blink".

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

SuperOffice erbjuder en CRM-lösning som innehåller alla delar som behövs för att kunna hantera hela sin kundresa från marknad och försäljning till kundservice. Det går att välja alla delar samtidigt eller en funktion för att sedan utöka lösningen när nya behov uppstår. Vi använder den senaste teknologin för att våra kunder aldrig ska behöva känna att det bygger in sig i ett hörn där det inte går att utveckla systemet mer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Att öka omsättningen och få nöjdare kunder är både ett mål och en utmaning för alla företag. Vi hjälper företag att skapa tillväxt och bättre relationer till sina kunder genom att samla alla kunddata i ett och samma system.

För marknadsavdelningen: Få en tydlig överblick över kunden och målgrupper för att kunna skapa effektiva marknadskampanjer för att generera kvalitativa leads till säljkåren. Hantera event på ett smidigt sätt - designa, planera, automatisera hela evenemangsflödet.

För säljavdelningen: Hantering av hela säljprocessen från A till Ö med automatiserade flöden. Skapa bättre resultat genom nogrann bevakning av affärer, pipeline och prognoser.

För kundserviceavdelningen: Effektiv ärendehantering, med automatiserade flöden för kunna ge kunden snabba svar.

För ekonomiavdelningen: Frigör mer tid, slipper vara säljarens assistent. Säljaren kan enkelt hitta ekonomiskinformation direkt via CRM-systemet och underlaget är alltid korrekt när det är dags att fakturera.

SuperOffice CRM produktfunktionaliteter

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Lead score

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om

SuperOffice är en molnbaserad CRM-plattform designad för att hjälpa dig att bygga och stärka relationer genom varje steg i kundresan. Vår prisbelönta programvara stöder den enskilde användaren att uppnå en ökad produktivitet inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Tillsammans med våra +100 appar har vi de systemstödet som krävs för att effektiviseras och automatisera våra kunders unika processer. SuperOffice har 30 års kunskap, insikt och expertis inom CRM. Låt oss hjälpa dig att stärka kundupplevelsen för dina kunder.

Vanligaste jämförelsealternativen

Laddar...