HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Systemlogo för SuperOffice CRM

SuperOffice CRM

SuperOffice

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är SuperOffice CRM?

SuperOffice CRM är ett flexibelt molnbaserat CRM-system som hjälper dig att skapa starka kundrelationer oavsett om du arbetar inom sälj, marknad eller kundservice. Vi hjälper dig att anpassa systemet efter era processer, inte tvärtom. Det är er CRM-strategi som ligger till grunden för hur ni ska lyckas och här hjälper och vägleder vi er.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SENODKFIGlobal

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOENFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
ca 419kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med SuperOffice?

Varför väljer man SuperOffice CRM?

  • Modern teknologi och bredden i vår produktportfölj.
  • Att det är ett standardsystem som det går att göra många anpassningar till.
  • Flexibiliteten att kunna välja funktionalitet - inte ett CRM-system som är "one size fits everyone".
  • Ett verktyg som stödjer hela kundresan från marknad och sälj till kundservice som ger en tydlig 360 gradders vy av kunden.
  • All kunddata samlat på ett ställe, oanade möjilgheter att analysera data för att fatta välgrundande beslut.
  • Enkelt att hantera pipline och få fram säkra prognoser.
  • Marknadens vassaste CRM-sytem som stödjer GDPR-kraven.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Kunskapen och förståelsen för kundens behov och att vi vågar utmana kunden för att hitta den bästa lösningen. Vi har trots allt 30 års CRM-expertis.
  2. För att vi "håller våra kunder" i handen genom hela kundresan. När vi har förstått behovet och hittat en lösning, börjar det viktigaste jobbet att implementera på rätt sätt, i tid och att hjälpa kunden att få ut mesta möjliga nytta ut av systemet.
  3. Vi är ett härligt gäng med glimten i ögat, vi tror starkt på att affärer lyckas man bara med om man fokuserar på att skapa starka relationer till sina kunder. Det är vi bra på. "blink".

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

SuperOffice erbjuder en CRM-lösning som innehåller alla delar som behövs för att kunna hantera hela sin kundresa från marknad och försäljning till kundservice. Det går att välja alla delar samtidigt eller en funktion för att sedan utöka lösningen när nya behov uppstår. Vi använder den senaste teknologin för att våra kunder aldrig ska behöva känna att det bygger in sig i ett hörn där det inte går att utveckla systemet mer.

Vilka behov och utmaningar är det som SuperOffice CRM löser för kunden?

Att öka omsättningen och få nöjdare kunder är både ett mål och en utmaning för alla företag. Vi hjälper företag att skapa tillväxt och bättre relationer till sina kunder genom att samla alla kunddata i ett och samma system.

För marknadsavdelningen: Få en tydlig överblick över kunden och målgrupper för att kunna skapa effektiva marknadskampanjer för att generera kvalitativa leads till säljkåren. Hantera event på ett smidigt sätt - designa, planera, automatisera hela evenemangsflödet.

För säljavdelningen: Hantering av hela säljprocessen från A till Ö med automatiserade flöden. Skapa bättre resultat genom nogrann bevakning av affärer, pipeline och prognoser.

För kundserviceavdelningen: Effektiv ärendehantering, med automatiserade flöden för kunna ge kunden snabba svar.

För ekonomiavdelningen: Frigör mer tid, slipper vara säljarens assistent. Säljaren kan enkelt hitta ekonomiskinformation direkt via CRM-systemet och underlaget är alltid korrekt när det är dags att fakturera.

Omdömen om SuperOffice CRM

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.425

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Enkelheten när man väl lärt sig hur saker och ting hör ihop och att det finns så mycket klart från början när det gäller integration till O365 och den fantastiska flexibiliteten

Branschoberoende CRM

CRM ansvarig IT/ FörvaltningsledareStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten när man väl lärt sig hur saker och ting hör ihop och att det finns så mycket klart från början när det gäller integration till O365 och den fantastiska flexibiliteten

Vad gillar du minst?

Att det är en ganska hög inlärningskurva att få användarna att förstå att allt hänger samman mellan Företag-Person-Kalender-Projekt-Försäljning eftersom varje del visas för sig.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Planering för den enskilde, direkt kopplat mot kund/försäljning/objekt.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

VDLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Enkelt och snabbt att använda i vardagen

Vad gillar du minst?

Lite svårt och krångligt att anpassa till våra specifika behov

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Få koll på kunder och affärsmöjligheter

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Välfungerande

VDLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Funktionaliteten

Vad gillar du minst?

Saknar lite av det grafiska

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi tappar inte bollen lika lätt!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Bra system för alla

KalkylchefStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Enkelheten och designen

Vad gillar du minst?

Inget speciellt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Försäljningsprocessen, Kundcenter och produktionsordrar

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

FörsäljningschefLitet företagVeriferad personSverige2021
Saknar text
  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

SuperOffice CRM produktfunktionaliteter

CRM

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kontakt/ prospect hantering

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Påminnelse

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Spåra leads

Går att lägga till

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Utbildning

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Återförsäljare

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om SuperOffice

SuperOffice är en molnbaserad CRM-plattform designad för att hjälpa dig att bygga och stärka relationer genom varje steg i kundresan. Vår prisbelönta programvara stöder den enskilde användaren att uppnå en ökad produktivitet inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Tillsammans med våra +100 appar har vi de systemstödet som krävs för att effektiviseras och automatisera våra kunders unika processer. SuperOffice har 30 års kunskap, insikt och expertis inom CRM. Låt oss hjälpa dig att stärka kundupplevelsen för dina kunder.