HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Salesforce - Sales Cloud

Salesforce - Sales Cloud

Releye

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Toppalternativ

Beskrivning av Salesforce - Sales Cloud

Hjälper dig med ökad försäljning, bättre service och större kundkännedom. Världsledande CRM-plattform som hanterar alla typer av kundnära processer så som säljstöd, marknad, fältservice, kund- och parterportaler m.m. Självklart kan alla funktioner skräddarsys och integreras med dina befintliga system. Salesforce ger dig möjligheter att växa dina affärer till nya nivåer.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENNODAFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
750kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Testa systemguiden

Låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanliga jämförelser

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.225

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Det är 100% cloudbaserat och att man kan lägga till en parametrar för att enkelt kunna se över nyckeltal i sin sales pipen

Ett CRM system som har det mesta

Business DeveloperMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Det är 100% cloudbaserat och att man kan lägga till en parametrar för att enkelt kunna se över nyckeltal i sin sales pipen

Vad gillar du minst?

Att det kostar pengar med support

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vi blev mycket mer strukturerade i vår försäljningsdata och det var lättare att förutse om säljarna överdrev hur "varma" deras prospekt var eller inte.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Grymt bra men dyrt!

Account managerMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Gillar att allt salesforce gör är fullt cloudbaserat och att det är genomtänkt för att automatisera för säljarna.

Vad gillar du minst?

Priset är ganska högt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Tar bort mycket manuellt arbete

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett väldigt smart CRM system som kan göra det mesta, dock lite dyrt

SäljareStort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Det är enkelt att skapa sna rapporter och dra ut. Dock lite komplicerat att konfigurera i systemet.

Vad gillar du minst?

Kan ta tid att få full grepp på hur det hänger ihop. Tyckte utbildningsmaterialet var lite omodernt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sales force automation. Det såg till att vi säljchefer kunde enkelt ha koll på våra prognoser och försäljning.

  • Användarvänlighet
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Utmärkt för propektering och deal management

TeamleaderStort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Sales cloud är enligt mig en av de bättre CRM-systemen eftersom de har allt en säljansvarig behöver. Vi hanterar all säljinformation genom Salesforce och det har funkat utmärkt. Jag rekommenderar Salesforce till bolag som vill ha struktur och tydlighet i sin säljpipe.

Vad gillar du minst?

Av det jag kan minnas så var implementationen ganska omständlig

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Vår propektering, pipe management och säljrapporter är det som vi använder dagligen

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

CRM-system för B2B och B2C

CRM ManagerMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Användarvänligt, snygg interface, fungerar för både B2B och B2C

Vad gillar du minst?

Integrationer till andra system, ex importmotorer och Mailchimp är svåra att få till bra.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Skapar mindre beroenden om personer börjar eller slutar i ett företag. Bra verktyg för analys och SCV.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man ert system?

En användarvänlighet som får dina medarbetare att vilja jobba i systemet. Världsledande CRM-plattform där funktionalitet och kundvärde är i centrum. Ett skalbart system som kommer få dina affärer att växa. Enkelt att integrera och anpassa efter era behov. Omfattande utbildnings och communityplattform för alla användare.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi är experter på CRM, verksamhetsutveckling och strategier kring kundnära processer.
  • Vi ger råd genom hela processen från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning, baserat på erfarenheter sedan 2000.
  • Vi hjälper er med automatisering av manuella processer och ökar lönsamheten.
  • Vi sätter er kund i centrum för att höja er kundnöjdhet.
  • Vi vill att ni ska lyckas och är dedikerade till er framgång.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Salesforce finns för alla typer och storlekar av bolag. Vi på Releye arbetar med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning, baserat på erfarenheter sedan 2000. Vi vill stötta er i er digitala utveckling för att få er att växa, effektivisera era processer och göra smartare affärer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Vi skapar en bild av kunden när vi integrerar ett CRM i er verksamhet. Detta skapar effektivitet då medarbetarna hittar all info på samma ställe vilket ökar kundupplevelsen.
  • Vi skapar en skalbar plattform för tillväxt och ökad försäljning. Plattformen blir grunden för alla era kundnära aktiviteter.
  • Vi hjälper er med att skapa en skalbar affärsmodell för att generera bättre resultat med hjälp av digitala verktyg och automatisering.

Alternativ till Salesforce - Sales Cloud

Fråga BusinessWith

Salesforce - Sales Cloud produktfunktionaliteter

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Lead score

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Säljprognoser & data

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om Releye

Releye är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom sälj, marknad, kund- och fältservice.

Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt. Tveka inta att höra av dig om du undrar hur vi kan hjälpa dig att digitalisera och utveckla era kundnära aktiviteter.

Vanligaste jämförelsealternativen