HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Microsoft Dynamics Sales

Microsoft Dynamics Sales

Releye

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Toppalternativ

Beskrivning av Microsoft Dynamics Sales

Microsoft Dynamics är ett ekosystem av affärsapplikationer och produkter som täcker hela organisationens behov, från affärssystem till CRM. Med affärsorienterade applikationer samordnar du verksamheten – från data och personer till processer.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
567kr/mån/anv

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemangLicens

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Testa systemguiden

Låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanliga jämförelser

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.65

Användarvänlighet
Support och service
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Det kan kundanpassas efter våra processer inom kundservice. Det har verkligen upplevt till förväntningarna.

Mkt bra och innovativt system. Passade oss mkt väl

Head of customer serviceStort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Det kan kundanpassas efter våra processer inom kundservice. Det har verkligen upplevt till förväntningarna.

Vad gillar du minst?

Det jag gillar minst är att det kan faktiskt ta ovanligt lång tid att få hjälp i vissa fall.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hjälper oss mer eller mindre i alla kundservice process. Från första kontakt till leverans

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Fungerar utmärkt för de organisationer som vill ha det mesta inkluderat i sitt CRM-system

BeslutsfattareMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Jag personligen gillar Dynamics CRM mycket men det var ofta som folka klagade på det. Om det beroende på oss eller systemet är oklart. Dynamics har ett brett utbud av funktioner som har ett tydlig värde.

Vad gillar du minst?

Att många klagade på det för att det inte var användarvänligt

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Med Dynamics kunde vi få alla jobba i ett system. Alla från sälj och operations samlade sin data i ett system och Dynamics var en utmärkt hub för oss att vara proaktiv med kundleveransen och snabb på telefonen i våra säljprocesser

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man ert system?

Skalbarhet - Dynamics 365 är en plattform med heltäckande produktflora för både CRM- och affärssystemsapplikationer. Med Dynamics 365 kan du skala upp ditt systemstöd i takt med att din organisation växer och/eller nya behov uppstår

Användarvänlighet - många arbetar redan idag med välkända Microsoftprodukter såsom Outlook, Sharepoint och Teams. Dessa produkter är byggda och anpassade för D365-plattformen för en sömlös upplevelse för användaren.

Färre komplexa integrationer då data enkelt delas mellan applikationerna tack vare Data verse

Automatiserade uppgraderingar - ta del av ny funktionalitet minst två gånger per år via Microsofts release waves. På detta sätt undviker ni kostsamma uppgraderingsprojekt och får ta del av ny funktionalitet på den senaste tekniken.

Varför väljer man er som leverantör?

Experter på CRM: Releye grundades år 2000 och har sedan dess arbetat med CRM, organisationers kundnära processer såsom Sälj, Kundservice, Marknad och Fältservice. Vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som vi kan dela med oss av när ni väljer oss som implementationspartner.

Kombination av verksamhetsförståelse och djup teknisk kompetens: På Releye kombineras bred verksamhetsförståelse med djup teknisk kompetens inom Dynamicsplattformen. Resultatet blir en av marknadens vassaste CRM-plattformar som anpassas utifrån era behov.

Engagemang: vi älskar det vi gör och de frågeställningar vi arbetar med. Vi vill och ser till att det är kul att implementera ert nya CRM-stöd tillsammans med oss.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Microsoft Dynamics är en av marknadens bästa CRM-plattformar. Den senaste Dynamicsplattformen slår alla sina föregångare tack vare att den är mer affärsorienterad än tidigare. Dessutom är den utvecklad för att du som kund, liten som stor, ska komma långt med standard utan en mängd anpassningar.

Releye är experter på CRM och finns med er från strategi, design och implementation till support och förvaltning.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Kundupplevelse i världsklass med hjälp av Kund 360

Alla i organisationen delar samma bild av kunden när kundinformation, dokument, kommunikation och interaktion med kunden samlas på ett och samma ställe vilket möjliggör för ökad tillgänglighet och transparens.

Stöd för att börja arbeta efter en gemensam säljprocess

Ökad effektivitet i säljarbetet - undvik loopar och ineffektivt säljarbete genom att arbeta efter en gemensamt definierad säljprocess som stöttas av välkända verktyg som Outlook och Sharepoint.

Möta compliance-krav i form av obligatoriska steg, godkännandeprocesser, dokumentation

Bättre kontroll av leads och affärsmöjligheter för att öka försäljningen

Genom att samla alla leads på ett ställe får både säljare och säljchef en bra överblick och möjlighet att arbeta med dessa på ett mer strukturerat sätt vilket kommer att öka sannolikheten att stänga fler affärer.

Alternativ till Microsoft Dynamics Sales

Fråga BusinessWith

Microsoft Dynamics Sales produktfunktionaliteter

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Lead score

Ingår

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Ringa direkt från CRM

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Sociala Media integration

Ingår

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om Releye

Releye är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom Sälj, Marknad, Kundservice och Fältservice.


Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt.

Vanligaste jämförelsealternativen