HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Lime CRM

Lime CRM

Lime Technologies

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av Lime CRM

Marknadsledande CRM-system för dig som söker en sömlös helhetsupplevelse och ett smartare sätt att driva affärer. Alltid klippt och skuret efter din verksamhet för en enklare arbetsdag - närproducerat och levererat med kärlek.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SENODKFI

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVDANOFIEN

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
600 kr

Prismodell

Vilken modell passar din budget?
ModulbaseradAbonnemang

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.35

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Att man kan enkelt kan strukturera och ta fram lista på alla sina prospekt och lägga till olika nyckeltal. Dessutom är det enkelt får en översikt av sin egna och företagets försäljningspipe.

Ett mkt användarvänligt CRM system med många bra funktioner

Head of Sales EnablementStort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Att man kan enkelt kan strukturera och ta fram lista på alla sina prospekt och lägga till olika nyckeltal. Dessutom är det enkelt får en översikt av sin egna och företagets försäljningspipe.

Vad gillar du minst?

Att det är lite krångligt med mobiltjänsten.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Hela företaget arbetar med Lime CRM idag och det gör att alla jobbar streamlined med kunder såväl som prospekten. Det är ett heltäckande CRM system som nu används av alla avdelningar som arbetar kundrelaterat.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett enkelt och användarvänligt system, rekommenderas

FöretagareLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Väldigt bra användargränssnitt. Gillar att det är enkelt att skapa sina försäljningsrapporter och hantera sin pipe.

Vad gillar du minst?

-

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Det har tagit bort mycket administration och gjort det enklare för mig oss att hantera vår kund och prospektdata.

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Riktigt bra!

FöretagareLitet företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Användargränsnittet och enkelheten att navigera i systemet är klokrent. Mkt bra

Vad gillar du minst?

Har ingen utpräglad app lösning

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Förenklar arbetet med kunddatan

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Integration
  • Hur nöjd är du överlag?

Anpassningsbart CRM med mänsklig kontakt

KAMMedelstort företagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Användarvänligheten! Det går också alltid att få kontakt med Lime! Antingen via supporten som kan hjälpa till med det mesta, eller genom dedikerade konsulter och kundansvariga.

Vad gillar du minst?

Från början tyckte jag inte om tanken på att lösningen behöver installeras, men i förlängningen gör det verkligen ingenting.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Säljcykeln, Ärendehantering, Marknadsföring, Kundvård

  • Användarvänlighet
  • Support och service
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Mkt bra

Kundansvarig / Institutional SalesMikroföretagVeriferad personSverige

Vad gillar du mest?

Enkelheten! Att systemet är utvecklat av personer som jobbat med försäljning. Att systemet har fokus på att skapa mervärde åt försäljningsprocessen och inte har som primär funktion att kontrollera säljarna, vilket många CRM-verktyg har

Vad gillar du minst?

Använder idag både web-verktyget och desktop-verktyget samtidigt för olika funktionalitet. Vilket känns lite onödigt. Hade velat kunna se de fält vi tagit fram in desktop-versionen även på webben. Kan så klart vara ett handhavande-fel

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Att hjälpa oss effektivisera och höja kvalitén på vårt säljarbete

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Lime Technologies?

Varför väljer man ert system?

  • Flexibilitet: Lime CRM kan anpassas efter din verksamhet och bli så stort eller litet som dina behov kräver.
  • Branschlösningar: Våra genomarbetade CRM för olika branscher bidrar väsentligt till att förenkla din vardag.
  • En partner att förhålla sig till: Vi utvecklar CRM. Vi säljer CRM. Vi driftsätter CRM. Vi ger support för CRM. Kort och gott: vi hjälper dig under hela din resa med CRM.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: Det är inte alla leverantörer som har 100% fokus på CRM-lösningar. Men det har Lime – och därför har vi blivit riktigt bra på det.
  • Enkelhet: Utveckling, sälj, införande och support – vi gör allt själva, utan mellanhänder. Det betyder att vi ansvarar för allt och finns med dig hela vägen. Det ska vara enkelt att vara kund till oss.
  • Engagemang: Vi må vara en av Nordens ledande CRM-leverantörer, men vi levererar alltid våra system med en rejäl dos kärlek och personlighet.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi tror på extraordinära kundupplevelser och att nöjda kunder hjälper verksamheter att dra till sig nya kunder. Därför tror vi också på att stötta företag med smarta och användarvänliga CRM-verktyg, som gör det lätt att attrahera, behålla och fördjupa sina kundrelationer. Vi kallar sådana företag för ‘kundmagneter’.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Är du ute efter CRM och helpdesk? Arbetsorder? Fastighetsregister? Visuell säljstyrning? Eller ett smart verktyg för ditt hunddagis? Vi har branschlösningar och add-ons för dina behov. Ett flexibelt CRM-system ska innehålla precis det du behöver – inget onödigt jox. Vilken twist är DU ute efter?

Lime CRM produktfunktionaliteter

API integration

Ingår

Dashboard - Säljöversikt

Ingår

E-post kampanjer

Ingår

Kalenderintegration & påminnelse

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Lead score

Går att lägga till

Leadgeneration via webben

Ingår

Marketing automation

Ingår

Områdeshantering

Ingår

Pipe Management

Ingår

Ringlistor

Ingår

Skapa dokument & avtal

Ingår

Skicka nyhetsbrev från CRM

Ingår

Säljgamification

Går att lägga till

Säljprognoser & data

Ingår

Ärendehantering

Ingår

Om Lime Technologies

Vi levererar marknadsledande CRM-system, skapade i Norden. Med kärlek – och en twist av Lime. Med närmare 250 medarbetare och över 60 000 användare är vi en av Nordens största CRM-leverantörer. Behöver vi ens säga att 30 års erfarenhet, 1000 införanden per år och expertteam inom fyra vertikaler, gynnar dig som kund? Vi har sett allt. Dra nytta av det!

Vanligaste jämförelsealternativen