HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Systemlogo för Sugar Serve

Sugar Serve

SugarCRM

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Vad är Sugar Serve?

En sömlös kundservice som tillgodoser en positiv kundupplevelse vid varje tillfälle. Suger Serve erbjuder ett användarvänligt och kraftfullt verktyg till dina kunder och supportpersonal

  • Förbättra supportens produktivitet: En strömlinjeformad konsol ger agenterna allt de behöver direkt till hands.
  • Minska servicekostnaderna: Självbetjäningsmöjligheter gör att dina kunder kan hjälpa sig själva, vilket sänker kostnaderna.
  • Öka kundnöjdheten: Med pålitliga servicekanaler, förbättrad insikt och intelligent automatisering kan ni skaffa nöjdare kunder.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med SugarCRM?

Varför väljer man Sugar Serve?

Allt du behöver för att skapa enastående kundupplevelser och effektivisera kundserviceprocessen.

  • Ge kunderna en förstklassig portalupplevelse med support i alla kanaler samt effektivisera er support.
  • Prioritera och lägg upp dina ärenden, baserade på SLA och se dina kunders status - helt automatiskt.
  • Minimera supportkostnader genom att avleda samtal till er självservice via er portal & FAQ
  • Gör det möjligt för dina agenter att lösa ärenden snabbare genom att ge dem all information samlat på ett enda ställe med en enda skärm.

Varför väljer man er som leverantör?

1. Öppen källkod: flexibilitet, transparens, samverkan

2. 4 500 kunder i 120 länder och en NPS-poäng från kunder på mer än 90

3. Vår strävan efter att inbringa kunder som stannar för alltid har gett oss förstaplatsen i CRM Emotional Footprint Awards 2021 från Software Reviews. En rangordning som helt och hållet baseras på input från användare.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Många av de bästa systemen utvecklas av produktföretagen men implementeras av deras partners. Det är därför viktigt att välja en leverantör som passar er, utöver potentiella CRM-system. Exsitec kan allt om CRM-system, specifikt för den skandinaviska marknaden. Vi har även lång erfarenhet av att se över hela våra kunders systemplattformar och kan därför se till att ert CRM-system passar som handen i handsken med era övriga system, vilket är en av nyckelfaktorerna för framgång! Vi väljer ut de bästa systemen på marknaden och ser till att de fungerar tillsammans, för att ni ska kunna nå er fulla potential!

Vilka behov och utmaningar är det som Sugar Serve löser för kunden?

En sömlös kundservice som tillgodoser en positiv kundupplevelse vid varje tillfälle. Suger Serve erbjuder ett användarvänligt och kraftfullt verktyg till dina kunder och supportpersonal

  • Förbättra supportens produktivitet: En strömlinjeformad konsol ger agenterna allt de behöver direkt till hands.
  • Minska servicekostnaderna: Självbetjäningsmöjligheter gör att dina kunder kan hjälpa sig själva, vilket sänker kostnaderna.
  • Öka kundnöjdheten: Med pålitliga servicekanaler, förbättrad insikt och intelligent automatisering kan ni skaffa nöjdare kunder.

Omdömen om Sugar Serve

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.635

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!

Inte bara ett CRM längre. Nu är det för hela vår verksamhet.

CRM AnalytikerMedelstort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Bytet till Sugar Sell och ännu mer Sugar Serve har tillåtit oss att helt ändra hur vi använder vårt CRM. Nu har vi en databas som vi kan ta fram rapporter från och allokera processer till. Serve med CJP och BPM tillåter en strategisk process med automatiserade steg som behöver följas för att kunna nå nästa steg. Det innebär att viktiga steg inte missas. För användaren är det strömlinjeformat och användarvänligt dessutom. Bra jobbat!

Vad gillar du minst?

De dynamiska rapporterna behöver fler alternativ för grafer. Jag saknar även detaljerade år-till-år rapporter.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Enormt stora vinster i: Tid, effektivitet och att behålla integriteten av data och processer. Automatiseringen av manuella uppgifter där det är möjligt och att göra allt detta praktiskt och transparent i rapporterna jag får ut från systemet.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Tillförlitlig Sugar Serve Recension

TeknikerLitet företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Lättanvänt. Att navigera är superenkelt. Användargränssnittet är trevligt. Supporten är fantastisk. Jag tycker om deras Dashboard.

Vad gillar du minst?

Vissa plugins funkar inte så bra. Speciellt tredjeparts plugins. Kostnaden för att komma igång är ganska hög. Det är inte så anpassningsbart, men det finns å andra sidan många features. Ibland kan det lagga lite och ta tid att ladda. Supporten är långsam ibland, men de försöker ändå lösa problemen.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss automatisera vår kundsupport. Vi har möjlighet att skala upp väldigt snabbt och förbättra vår effektivitet vilket skapar en bättre relation med våra kunder. Det är väldigt kostnadseffektivt totalt sett och har hjälpt oss att nå fler kunder inom rätt tidsram.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Ett bra verktyg för ökad kundnöjdhet!

Head of CXStort företagVeriferad personSverige2021

Vad gillar du mest?

Sugar Serve är ett verktyg som har hjälpt oss att förbättra sättet vi hjälper våra kunder på. Vi valde Sugar Serve på grund av dess långa räckvid, många funktionaliteter och bra funktioner. Att arbeta med ärenden och lösa kundfrågor har blivit mycket lättare på grund av att jag har all information jag behöver i vår dashboard vilket gör att det blir lättnavigerat.

Vad gillar du minst?

Än så länge har jag inte hittat någonting jag inte tycker om. Systemet har gjort alla som jobbar mot kund mer produktiva.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Sugar Serve har gett oss allt vi behöver för att automatisera kundupplevelsen hos oss. Normalt sett hanterar vi en mängd SLAer varje vecka och att göra det och samtidigt kunna fokusera på andra saker kan vara överväldigande, men med Sugar Serve kan SLA hanteringen automatiseras till stor del vilket är revolutionerande för oss!

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Sugar Serve produktfunktionaliteter

Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Branschanpassning

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Fastighet

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Interna & externa noteringar

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om SugarCRM

Vårt mål är att hjälpa marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att tillhandahålla en CRM-plattform som gör svåra saker enklare.

SugarCRM är en prisbelönt CRM-plattform med användare i 120 länder. Vår strävan efter att inbringa kunder som stannar för alltid har gett oss förstaplatsen i CRM Emotional Footprint Awards 2021 från Software Reviews. En rangordning som helt och hållet baseras på input från användare. Nu märker många olika slags organisationer, från universitet till banker och globala teknikföretag, vad som händer när man låter plattformen göra jobbet.

Det som började som en helt nydanande kostnadsfri CRM-produkt med öppen källkod är nu en modern, stabil, AI-driven molnplattform som håller affärsverksamheter i rörelse och som är den enda specialbyggda CRM-plattformen som levererar en högupplöst kundupplevelse. Företag har under alltför lång tid varit beroende av underhållskrävande CRM-system med för många manuella inmatningar för att vara användbara eller som har för få funktioner för att faktiskt få jobbet gjort. Med SugarCRM låter du plattformen göra jobbet.