
Beskrivning av ServiceDesk Plus
ManageEngine ServiceDesk Plus finns som molntjänst och on-premises och är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer, stora som små med olika behov av funktioner. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?Saas/ egen server
Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?Geografiskt område
Var finns vi någonstans?Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?Kundtjänsthantering & support
Helpdesk-ärendehantering
Service management
Avvikelsehantering
Fastighet
System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?Varför gör man affärer med Inuit?
Varför väljer man ServiceDesk Plus?
- Robusta färdigpaketerade funktioner för ITIL som passar stora till små organisationer med svensk support och språkstöd.
- En helpdesk för hela organisationen för bättre beslutfattande och enklare implementation.
- Kraftfull integration med Microsofttjänster för både Cloud och On-prem.
Varför väljer man er som leverantör?
- Det är enkelt att komma igång med ServiceDesk Plus och som kund kan man, utan att ta hjälp av konsulter, bygga och konfigurera systemet så det passar den egna organisationen.
- Det är ett system att växa i, från ärendehantering till en fullskalig IT Service Management lösning för hela organisationen.
- Vi har ett stort antal kunder i Norden och globalt används lösningen av mer än 100 000 organisationer.
- Inuit finns alltid nära till hands med svensk support och implementationsstöd
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Som kund till Inuit ska du känna att vi alltid finns där för dig när du behöver hjälp eller vill bolla idéer. ServiceDesk Plus från ManageEngine är det naturliga valet för organisationer som vill ha ett modernt och flexibelt servicedesksystem oavsett om det ska vara en molntjänst eller on-premises.
Vilka behov och utmaningar är det som ServiceDesk Plus löser för kunden?
Med ServiceDesk Plus kommer du snabbt igång med ärendehantering och kan bygga vidare med ITSM-processer. Enterprise Service Management gör det möjligt för organisationer att erbjuda servicedesk-tjänster över olika affärsfunktioner från en enda plattform. Med workflows, automatisering, AI, samt integrationer mot bl.a. Microsofts tjänster effektiviseras processer och det vardagliga arbetet.
Omdömen
Vad tycker andra om systemet?
Användarnas uppfattning
Servicedesk Plus kommer fördefinierat för att uppfylla incidenthantering. Möjligheter att ändra innehåll och funktion efter behov. En komplett produkt för ITSM
ServiceDesk Plus produktfunktionaliteter
360 vy (oneview i realtid)
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kunskapsdatabas
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Webhooks & API
Ärende- & svarsmallar
Vanligaste jämförelser
- info@businesswith.se
- Stockholm, Sweden