HemSystemguidenBloggOm ossFör leverantörer
Systemlogo för ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

Inuit

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Beskrivning av ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus finns som molntjänst och on-premises och är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer, stora som små med olika behov av funktioner. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass med minskade kostnader. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Tyvärr, inga omdömen än.

Känner du till systemet?

Så som du vill läsa om andras åsikter, vill andra veta dina. Dela gärna med dig av dina åsikter!

Varför gör man affärer med Inuit?

Varför väljer man ert system?

  • Robusta färdigpaketerade funktioner för ITIL som passar stora till små organisationer med svensk support och språkstöd.
  • En helpdesk för hela organisationen för bättre beslutfattande och enklare implementation.
  • Kraftfull integration med Microsofttjänster för både Cloud och On-prem.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Det är enkelt att komma igång med ServiceDesk Plus och som kund kan man, utan att ta hjälp av konsulter, bygga och konfigurera systemet så det passar den egna organisationen.
  • Det är ett system att växa i, från ärendehantering till en fullskalig IT Service Management lösning för hela organisationen.
  • Vi har ett stort antal kunder i Norden och globalt används lösningen av mer än 100 000 organisationer.
  • Inuit finns alltid nära till hands med svensk support och implementationsstöd

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Som kund till Inuit ska du känna att vi alltid finns där för dig när du behöver hjälp eller vill bolla idéer. ServiceDesk Plus från ManageEngine är det naturliga valet för organisationer som vill ha ett modernt och flexibelt servicedesksystem oavsett om det ska vara en molntjänst eller on-premises.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med ServiceDesk Plus kommer du snabbt igång med ärendehantering och kan bygga vidare med ITSM-processer. Enterprise Service Management gör det möjligt för organisationer att erbjuda servicedesk-tjänster över olika affärsfunktioner från en enda plattform. Med workflows, automatisering, AI, samt integrationer mot bl.a. Microsofts tjänster effektiviseras processer och det vardagliga arbetet.

ServiceDesk Plus produktfunktionaliteter

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Branschanpassning

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Fastighet

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/ CRM

Ingår

Interna & externa noteringar

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Om Inuit

ManageEngine förenklar IT-hantering för organisationer med sitt breda utbud av kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar. Organisationer förlitar sig på deras produkter för att hantera sina nätverk, endpoints och mobila enheter, datacenter, affärsapplikationer, ITIL helpdesk, IT-tjänster och säkerhet. ManageEngine ingår i ZOHO Corporation.

Inuit AB representerar ManageEngine på den svenska marknaden och erbjuder support och tjänster runt lösningarna i samarbete med partners.

Vanligaste jämförelsealternativen