
Beskrivning av Salesforce - Service Cloud
Med Salesforce Service Cloud får ni en modern och användarvänlig plattform där kundvård och service står i centrum. Här hanerar ni inkommande serviceärenden från telefon, e-post, webbchatt och sociala medier på ett och samma ställe. Det finns också möjlighet att automatisera kundprocesser, effektivisera arbetsflöden och samla information. Målet är att skapa personliga, effektiva och proaktiva upplevelser som i slutändan leder till nöjda och glada kunder.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?Saas/ egen server
Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?Geografiskt område
Var finns vi någonstans?Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?Kundtjänsthantering & support
Helpdesk-ärendehantering
Service management
Avvikelsehantering
Fastighet
System från samma leverantör
Vilka mer system har leverantören?Varför gör man affärer med Releye?
Varför väljer man Salesforce - Service Cloud?
En bild av kunden. Med Salesforce Service Cloud kan ni förenklar vardagen för alla som har kundkontakt. Det gör ni enkelt genom att lagra och visa all information på ett och samma ställe oavsett var i organisationen du befinner dig.
Användarvänligt. Salesforce är ett av världens mest älskade ärendehanterings- och CRM-system just för att det är enkelt att arbeta i.
Möt kunderna där de är. I Salesforce kan ni kommunicera med era kunder oavsett om ärendet kommer in via mejl, telefon, chatt, sociala medier, etc.
Varför väljer man er som leverantör?
Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support.
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar.
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Det bästa från två världar. Salesforce är en världsledande plattform för kundrelationer och tillsammans med Releye som partner hjälper vi svenska företag att lyckas med sin kundservice och sina CRM-initiativ.
Från ax till limpa. På Releye arbetar vi med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning.
Framgång. Vi ger stöd i er digitala utveckling för att få er att växa, effektivisera era processer och få nöjdare kunder.
Vilka behov och utmaningar är det som Salesforce - Service Cloud löser för kunden?
Rätt person på rätt plats. Tilldela och schemalägg inkommande ärenden automatiskt baserat på vad de innehåller.
Öka insikten. Fånga upp brister i produkt och service och ta del av datadrivna analyser för att arbeta mer proaktivt med kundservice.
Effektivitet. Med Salesforce kan ni automatisera och digitalisera arbetsuppgifter som tar tid och är tråkiga att göra.
Omdömen
Vad tycker andra om systemet?
Användarnas uppfattning
Att man kan se all kundata från flera avdelningar på en plattform utan att behöva växla mellan fönster eller fråga någon annan i organisationen
Salesforce - Service Cloud produktfunktionaliteter
360 vy (oneview i realtid)
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kunskapsdatabas
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Webhooks & API
Ärende- & svarsmallar
Vanligaste jämförelser
- info@businesswith.se
- Stockholm, Sweden