HemSystemguidenBloggOm oss
Systemlogo för Nilex

Nilex

Nilex

i
Betyget består av flertalet faktorer som omdömen, popularitet, jämförelser m.m.

Toppalternativ

Beskrivning av Nilex

Vi erbjuder ett mångsidigt verksamhetssystem som engagerar sina användare med ett enkelt, men kraftfullt gränssnitt. Med Nilex får ni med er alla i er satsning på att leverera en bättre service till era kunder och användare. I vårt ärendehanteringssystem har ni en mängd kraftfulla funktioner såsom vår formuläreditor som gör att ni kan skräddarsy ert ärendeflöde efter utmaningar som just er verksamhet möter. Med Nilex är det enkelt att börja litet med bara det ni behöver i dag, men att samtidigt tänka stort och skapa möjligheter för framtiden.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
SEGlobal

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Kundtjänsthantering & support

JANEJ

Helpdesk-ärendehantering

JANEJ

Service management

JANEJ

Avvikelsehantering

JANEJ

Fastighet

JANEJ

Testa systemguiden

Låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanliga jämförelser

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

4.445

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Att det är ett enkelt system att jobba i för handläggare samt administratörer för att utveckla det.

Ett system som förenklar vardagen för användaren

IT SupportchefStort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Att det är ett enkelt system att jobba i för handläggare samt administratörer för att utveckla det.

Vad gillar du minst?

Att försöka hålla en jämn införande av olika saker som man vill göra med systemet.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

En förenkling för våran användare att kunna själv hitta lösningar i kunskapsbanken. En tydlighet för handläggarna att jobba med rätt ärende enligt våra SLA-nivåer.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Omdöme - Koenigsegg

Aftermarket ControllerMedelstort företagVeriferad person

Vad gillar du mest?

Enkelheten och användarvänligheten på SSP. Det gör det mycket enkelt att lära ut till våra kunder hur vi vill att de ska registrera sina tickets.

Vad gillar du minst?

Configurations. Jag tror att det finns goda chanser att organisera om hur inställningarna är presenterade för att göra det enklare för en SuperAdmin att gå in och göra de ändringar som hen vill. Sen saknar vi en enklare integration att skicka ut ticket på mail på ett smidigare sätt.

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Nilex tillåter oss att styra vilken information som vi vill ha in från våra kunder. Det tillåter oss att använda den statestiken för att utveckla vår organisation, något som vi inte hade möjlighet till innan.

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Varför gör man affärer med Nilex?

Varför väljer man ert system?

  1. Kraftfull lösning som kräver lite utbildning. Med vårt intuitiva gränssnitt förstår man som handläggare snabbt hur man skall arbete i vårt system.
  2. Tydlig överblick av ärenden, kostnader och utrustning.
  3. Integrationer med Microsoft Teams och Office365 samt mobilt.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Vi är en lokal svensk aktör med fokus på Norden som erbjuder support och utbildning på svenska. Personlig relationer är viktigt för oss och om man har någon fundering som kund är man alltid välkommen att kontakta vår VD.
  2. Vi lyssnar på våra kunder. En stor del av vår utveckling går till att implementera våra kunders önskemål.
  3. I vårt erbjudande ingår 8 timmars kostnadsfria konsultinsatser.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Vi är det nordiska alternativet till de stora drakarna i vår bransch. Vi har ett tydligt fokus på Norden med partners både i Danmark och Norge. Vår plattform är skalbar, vilket innebär att man kan börja med enkel ärendehantering och sedan växa till ett verksamhetssystem. Oavsett behov och storlek kan man anpassa vårt system på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt. Vår support är på svenska och vi värdesätter personliga relationer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med hjälp av Nilex levererar våra kunder en bättre service till sina kunder och användare. De får även en bättre överblick över sina ärenden, kostnader och kundrelationer. Vilka kostnader skapar IT-utrustningen i verksamheten och detta kan vi besvara med vår lösning för Financial management. Oavsett från vilken kommunikationskanal ärendet har skapat samlas det i vår ärendelista. Där kan handläggaren se om ärendet kommer från epost, Facebook eller Microsoft Teams.

Alternativ till Nilex

Fråga BusinessWith

Nilex produktfunktionaliteter

360 vy (oneview i realtid)

Ingår

Avvikelsehantering

Ingår

Chat support

Ingår

Delegera & återkoppling av delärenden

Ingår

Digitala formulär & självbetjäning

Ingår

Fastighet

Ingår

Helpdesk-ärendehantering

Ingår

Integration med ERP/CRM

Ingår

Interna & externa noteringar

Ingår

Inventarier

Ingår

Kundanpassa & modellera rapporter

Ingår

Kundanpassning

Ingår

Kundtjänsthantering & support

Ingår

Kunskapsdatabas

Ingår

Mobilanpassad gränsnitt

Ingår

Service management

Ingår

Självbetjäningsportal

Ingår

SLA & eskalering

Ingår

Statistik & uppföljningsmodul

Ingår

Triggers

Ingår

Webhooks & API

Ingår

Ärende- & svarsmallar

Ingår

Om Nilex

Nilex grundades 1993 i Sverige och har sedan start hjälpt flera hundratals företag hålla reda på sina ärenden, IT-utrustning, maskiner, inventarier, fastigheter m.m. Utvecklingen av vår produkt har följt vår vision att skapa en effektiv lösning för våra kunder när det gäller underhållandet av maskiner och diverse utrustning. Idag har vårt företag växt och vi har numera partners i ett flertal länder och mer än 40.000 användare. Vi befinner oss i en bransch som är i konstant förändring men håller alltid en hög standard på våra produkter för att kunna erbjuda kunderna de bästa alternativen. För oss på Nilex är det viktigt att jobba hårt, ständigt utvecklas och erbjuda kunderna hög kvalité. Vi hjälper dig och ditt företag att snabbt och enkelt hålla koll på er utrustning för att underlätta ert arbete samt vara kostnadseffektiva.

Vanligaste jämförelsealternativen