Systemlogo för Salesforce - Field Service

Salesforce - Field Service

Releye

i
Totalbetyget är baserat på: omdömen & databaserad aktivitet på siten.

Beskrivning av Salesforce - Field Service

Med Salesforce Field Service får ni en modern fältservicelösning i ert CRM-system. Det gör att ni kan förbättra samarbetet, öka effektiviteten, strukturera era uppdrag och i slutändan få nöjdare kunder.

Många organisationer hanterar fortfarande sina servicetekniker manuellt eller i gamla system som inte är integrerade. Det blir inte bara tidskrävande, utan också oerhört kostsamt. Salesforce Field Service ger hela teamet en full överblick över kunden, uppdragen och tillgångarna i realtid.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?
XSSML

Mobilapp

Finns det mobilapp?
JANEJ

Saas/ egen server

Behövs det implementeras själv eller finns de i molnet?

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?
Global

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Språk

På vilka språk finns systemet?
SVENDANOFI

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?
JANEJ

Pris från

Listpris från leverantör:
750 kr/mån

Tidrapportering

JANEJ

Fakturaunderlag

JANEJ

System från samma leverantör

Vilka mer system har leverantören?

Varför gör man affärer med Releye?

Varför väljer man Salesforce - Field Service?

Användarvänligt. Med Salesforce Field Service får ni ett användarvänligt system som era medarbetare kommer tycka om att jobba i. 
Mindre pappershantering och telefonsamtal. Skapa tidrapporter, checklistor, scheman, ordrar och fakturor direkt I samma app.  
Ökat samarbete. Med Salesforce Field Service har hela organisationen samma information, oavsett om du jobbar med försäljning, kundservice eller som servicetekniker. Informationen finns alltid nära till hands, även i offlineläge, vilket gör det enklare att utföra ett professionellt arbete.

Varför väljer man er som leverantör?

Trygghet. Ett och samma team som följer dig hela vägen – från start till support. 
Innovation. På Releye vågar vi ifrågasätta gamla mönster för att skapa nya digitala lösningar. 
Engagemang. Vårt engagemang är det som förenar oss och utgör drivkraften i företaget. Vi är en lyhörd organisation som alltid genomför det vi tar oss an.

Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?

Det bästa från två världar. Salesforce är en världsledande plattform för kundrelationer och tillsammans med Releye som partner hjälper vi svenska företag att lyckas med sina fältservice- och CRM-initiativ. 
Från ax till limpa. På Releye arbetar vi med hela processen, från förstudie, analys och genomförande till support och förvaltning.  
Framgång. Vi ger stöd i er digitala utveckling för att få er att växa, effektivisera era processer och göra smartare affärer.

Vilka behov och utmaningar är det som Salesforce - Field Service löser för kunden?

Rätt person på rätt plats. Tack vare automatisk tilldelning och schemaläggning kan ni sätta upp regler för vilka personer som ska få vilka typer av ärenden.  
Automatisk ruttplanering. Optimera rutten utifrån var du bor, var kontor ligger eller vilket ärende ni  får in. 
Överblick av sublagret. Se vad dina arbetskamrater har i sina servicebilar och slipp onödiga transporter, skruven du letar efter kanske finns hos din kollega.  
Djupa insikter. Ta del av datadrivna analyser för att se vad som kostar pengar, vad som tar tid och hur ni kan jobba mer proaktivt i er serviceplanering.

Omdömen

Vad tycker andra om systemet?

Samlat omdömesbetyg

55

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Användarnas uppfattning

Att schemat läggs automatiskt tillsammans med fördelning av ärendena till mina servicetekniker. Spar mig massor med tid!

Livet före och efter Fieldservice

ServiceplanerareStort företagVeriferad personSverige2022

Vad gillar du mest?

Att schemat läggs automatiskt tillsammans med fördelning av ärendena till mina servicetekniker. Spar mig massor med tid!

Vad gillar du minst?

Har inte hittat något ännu

Vilka affärskritiska problem löser man med systemet?

Kan ge snabba besked till kunden. Se till att inga ärenden faller mellan stolarna och effektivisera vardagen för alla som jobbar med tekniskserivce hos oss

  • Användarvänlighet
  • Samarbetet med leverantören
  • Support och service
  • Utbud av funktioner
  • Kundanpassning och flexibilitet
  • Integration
  • Värde för pengarna
  • Hur nöjd är du överlag?

Salesforce - Field Service produktfunktionaliteter

Artikelregister med priser

Ingår

Avtalshantering

Ingår

Checklista

Ingår

Digital signering

Ingår

Dokumenthantering

Ingår

GDPR-stöd

Ingår

GPS-stöd

Ingår

Integration lönesystem/ bokföring

Ingår

Kundtillgång projektstatus

Ingår

Logga materialförbrukning

Ingår

Offertverktyg

Ingår

Projektkopplad utläggsregistrering

Ingår

Schemaläggning

Ingår

Tidrapportering

Ingår

Passar detta systemet mig?

Gör som 5000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Om Releye

Vi är ett konsultbolag som tillsammans med våra kunder tar fram koncept och lösningar för ökad digitalisering och automatisering av kundnära processer såsom kundservice, fältservice, merförsäljning och marknad.

Vi har sedan starten år 2000 arbetat med CRM och vår långa erfarenhet av dessa frågor har gjort att vi samlat på oss bred kompetens och know how som gör att vi vet hur man driver lyckade implementationsprojekt.

Vanligaste jämförelser